Cum să planifici o strategie de marketing de conținut

Cand lansezi un start-up, trebuie sa ai o strategie de marketing eficienta.

În 2017 vorbim despre o competiție și mai acerbă în scrierea de conținut. Business-urile încep să se dezmeticească și vor investi mai multe resurse în această latură a marketing-ului. Conținutul generat de către un brand poate genera trafic de calitate pe website sau rețele sociale, fiind un pas pentru a dobândi clienți. Și nu doar atât. Orice articol, știre, informație publicată poate educa publicul și crea vizibilitate pentru produsele oferite.

Care sunt componentele unui plan util?

1 . Definirea unui obiectiv

De ce vrei să creezi conținut și să îl publici după o strategie de promovare? Cunoaște-ți obiectivele măsurabile și clare înainte de a începe construcția unui plan.

  1. Află cui i te adresezi

Care este audiența targetată? Dacă ești la început de drum, trebuie cercetată piața și găsit segmentul de public care ar fi cel mai interesat în produsul oferit. Pentru un om de marketing mai experiementat, asigură-te că îți revizuiești strategia de targetare în fiecare an. Poate vrei să schimbi audiența și să te orientezi spre alt tip de cumpărător.

  1. Treci printr-un audit de conținut

Majoritatea business-urilor încep cu postări pe blog. Dacă vrei să încerci și alte tipuri de conținut, consideră ce tipologie ți s-ar potrivi. De exemplu, un an de articole se poate transforma într-un e-book sau un ghid.  Revizuiește ce s-a întâmplat în ultimul an de activitate (dacă ai această vechime pe piață) și stabilește ce poți face diferit în următoarea perioadă.

  1. Alege un sistem de management al conținutului

Părțile vitale ale implementării conținutului sunt crearea lui, publicarea și analiza rezultatelor. Poți opta pentru HubSpot, CoSchedule sau WordPress.

  1. Găsește idei fresh de conținut

Iată câteva instrumente care să te ajute în procesul creativ:

  • HubSpot Website Grader – instrument cu ajutorul căruia verifici statusul strategiei tale de marketing. Măsoară rezultatele diverselor arii de activitate: blog, social media și altele.
  • What to write – generator de idei pentru subiectele articolelor.
  • Feedly – un feed RSS care te ajută să ții pasul cu subiectele de actualitate din industrie.
  1. Determină tipurile de conținut pe care vrei să le produci

Există o varietate de opțiuni pe care să le alegi. Printre cele mai populare se enumeră: articole pe blog, e-book-uri, template-uri, infografice, video-uri, podcast-uri, guest post pe alte website-uri.

  1. Publică și ai grijă de conținutul tău.

Cum îți vei organiza aparițiile în mediul online? Cu ajutorul unui plan editorial poți fi la curent cu analiza creațiilor tale. Poți face un calendar separat pentru canalele de social media.

Nu ignora informațiile care vor fi vizualizate și căutate după ceva timp, acel conținut “evergreen”. În funcție de context, pot genera schimbări majore în traficul către canalele tale.

Ia în calcul sărbătorile naționale și internaționale pentru a crea ancore care vor ajuta conținutul să fie propagat în acele date.

Nu te îngrijora dacă ți se par multe lucruri de făcut. Totul începe cu un pas. Dă-ți timp, organizează-te și fii creativ pentru a dezvolta o strategie de succes.