Menținerea unui nivel ridicat de implicare a angajaților, principala provocare din HR în 2020

Mentinerea unui nivel ridicat de implicare a angajatilor, principala provocare din HR on 2020

Provocări strategice al funcției de HR

În anul 2020, principalele trei provocări strategice cu care s-au confruntat companiile din România la nivelul funcției de HR sunt: menținerea unui nivel ridicat de implicare a angajaților (scor de importanță: 8,91 din 10), retenția angajaților cu potențial ridicat și a celor cu performanțe deosebite (8,77) și managementul proceselor de re-design organizațional pentru o mai bună adaptare la schimbările din piață (7,58).

Un aspect remarcabil este faptul ca primele trei locuri din topul importanței sunt aceleași cu cele din topul nivelului de pregătire, chiar dacă ordinea lor este ușor diferită: managementul proceselor de re-design organizațional pentru o mai bună adaptare la schimbările din piață (8,42), menținerea unui nivel ridicat de implicare a angajaților (8,18), retenția angajaților cu potențial ridicat și a celor cu performanțe deosebite (7,84). Acesta este un element care arată o bună aliniere între strategie și tactici.

Citește și: BestJobs: Scădere de 23% în trimestrul trei pentru joburile de management

”În anul 2020, angajații au avut mai mult ca oricând nevoie să li se creeze un mediu de comunicare autentică și de cooperare pentru ca ei să performeze, iar compania să fie profitabilă. Condițiile în care aceștia își desfășoară activitatea, cultura și valorile companiei, dar și tehnologia influențează gradul de implicare al angajaților și activitatea de HR. În România, digitalizarea funcției de HR și-a mutat centrul de greutate înspre automatizarea proceselor, pentru ca specialiștii de HR să se ocupe preponderent de oameni”, spune Costin Tudor CEO și fondator al platformei Undelucram.ro, cea mai mare comunitate online dedicată angajaților din România..

Provocări la nivelul practicilor de HR

La nivelul practicilor de HR, pe primul loc în 2020, pentru 65% dintre companii, se află găsirea de angajați cu competențe din ce în ce mai specializate, urmată pe locul al doilea de dezvoltarea următoarei generații de lideri (52%) și, pe locul al treilea, de retenția angajaților (44%).

Cele mai importante acțiuni cheie care ar putea fi implementate pentru a oferi o dimensiune mai strategică funcțiunii de HR în următorii 3 ani sunt: actualizarea strategiilor de HR pentru a asigura alinierea cu obiectivele de business care evoluează continuu (menționată de 64% dintre respondenți), investirea în dezvoltarea angajaților din HR (menționată de numai 38%) și măsurarea efectelor specifice a programelor de HR (33%).

În 2020, competențe considerate ca fiind cele mai importante pentru un profesionist de HR (de la nivel de expert în sus) sunt următoarele: comportamentul etic (scor: 9,52 din 10), inteligența socială (scor: 9,42) și comunicarea asertivă (scor: 9,28). Este de remarcat faptul că toate scorurile se regăsesc în a treia quartilă a seriei de date a scorurilor, ceea ce indică o dată în plus importanța acestora.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •