Provocarea ocupării unui post vacant pentru o poziție de middle sau top management

TBS, împreună cu partenerul nostru, StarPerformining, folosesc un format de organizare a Centrelor de Evaluare și Dezvoltare structurat în trei etape:

  1. Selectarea participanților plecând de la cerințele și nevoile organizației. Angajații selectați primesc invitația oficială pentru participarea la Centrul de Evaluare și Dezvoltare. Înainte de programarea centrului, este recomandat ca ei să parcurgă atât procesul de evaluare 360°, cât și un set de teste psihometrice (dacă este nevoie). Acestea se aleg împreună cu clientul în funcție de necesități. Pentru entry level, recomandăm: MBTI, CPI, SDS (vocațional), TOM (motivațional); pentru Middle Management și Top Management: MBTI, CPI, EQI, EQI-LD, TOM (motivațional).
  2. Organizarea Centrului de Evaluare și Dezvoltare – o echipă de observatori specializați, selectați de către consultanții noștri, organizează mai multe activități în timpul cărora monitorizează în permanență comportamentele, calificările și cunoștintele participanților înscriși. Există activități în care participanții pot lucra individual, dar de cele mai multe ori sunt puși în situația de a interacționa în echipă. Aceștia participă la sesiuni de interviuri individuale, exerciții de grup adaptate industriei în care activează compania, completarea unor teste complexe, rezolvarea unor studii de caz, susținerea de prezentări și roleplay-uri, sesiuni de feedback și alte tipuri de activități. Un centru de evaluare poate dura 1-2 zile.
  3. Întocmirea rapoartelor finale – datele și informațiile adunate în timpul centrului de evaluare, corelate cu cele obținute din testele psihometrice și evaluarea 360°, sunt procesate, analizate și centralizate într-un raport integrat. Pe baza acestor date, pregătim raportul final și discutăm cu fiecare participant concluziile, în cadrul unor întâlniri de consiliere individuală. Raportul ilustrează situația curentă a angajatului (evaluarea competențelor, abilităților etc.), descrierea punctelor tari și a aspectelor care trebuie îmbunătățite, soluțiile recomandate și căile de urmat pentru dezvoltarea potențialului existent.

Datorită acurateții rezultatelor obținute, participanții la centrul de evaluare primesc informații esențiale pentru pregătirea unui plan eficient de dezvoltare personală și profesională.

Pe baza acestor rezultate, putem, de asemenea, să decidem cine va ocupa poziția vacantă.

În acest fel, recrutarea unui middle sau top manager devine mai ușoară, ca decizie.

(Foto: Lukas Koster, www.flickr.com)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •