Roxana Epure, CEO CIEL România: “Rezultatele de excepție se obțin prin colaborare”

CIEL Romania este producator de softuri pentru afaceri si de contabilitate

Cum arată o zi tipică, din viața dvs. de șef?

Sunt deja câțiva ani de când mă uit atent la program, astfel încât să nu mă eternizez la birou, să fac sport, să-mi rămână timp pentru hobby-uri și să ajung acasă destul de devreme ca să mă pot juca cu Zia, fiica mea, și să discut cu Dan, soțul meu. Citesc, scriu, merg la concerte, am un grup de prieteni dragi cu care ieșim periodic să ne distrăm. Prin urmare, ziua mea tipică este un amestec de câte puțin din toate cele enumerate mai sus, în diverse proporții.

În calitate de CEO, cât de mult vă implicați în activitatea de resurse umane? În ce anume?

În industria noastră, priceperea în HR este vitală. Mă implic serios în creionarea strategiei de resurse umane. Corelez periodic organigrama cu etapa în care se află firma. Colaborez cu colega mea specializată în HR la construirea profilurilor angajaților-cheie. Fac parte din echipa care desenează și actualizează sistemul de urmărire și recompensare al performanței. Sunt în grupul care stabilește traseele de carieră, succesiunea, nevoile de dezvoltare ale fiecărui profesionist și programele de training la care va participa acesta. Nu-mi bag mai deloc nasul în zona de legal sau de compliance, dar sunt atentă să nu facem greșeli.

Care dintre liniile de business vă solicită cel mai mult?

Am ales să mă implic direct în conducerea câte unei linii de business, pe rând. Chiar acum mă concentrez pe echipa și procesul de vânzare. Am schimbat modul în care ne uităm la piețe, am trecut la un CRM nou, mai complex, redesenăm țintele pe clienți, industrii, nevoi strategice. Împreună cu oamenii de la marketing, facem eforturi susținute să comunicăm mai clar cu cei care pot să-și eficientizeze business-ul folosind soluțiile noastre.

Ați asimila ședințele cu birocrația?

Nu, deloc. Ședințele sunt ocazii de comunicare transparentă. Facem lunar ședințe “fulger” cu toți angajații. Sau sunt ocazii de “dospit” idei bune și noi: ședințele pe echipe stabilesc soluții sau înlătură blocaje, îi relevă managerului unde lucrurile nu merg fluid și unde să intervină. Ședințele sunt utile, cu condiția să nu se lungească prea mult, pentru că atunci obosesc și nu lasă loc destul operaționalului.

Ce semnificație / rol atribuiți cifrelor, în conducerea unei afaceri?

Nu cred că poți fi în control sau poți planifica creștere fără analiza pe cifre, la fel cum nu poți controla riscurile în afacerea ta fără analiza cifrelor. Doar planificând bugete lunare, anuale, poți plănui investiții noi, schimbarea compoziției echipei, de exemplu. Fără cifre, bâjbâi, nu decizi rațional și argumentat.

Puteți menționa câteva greșeli pe care le-ați făcut sau decizii pe care le-ați luat și pe care nu le-ați mai repeta?

Am lucrat o vreme de una singură. Nu e bine, nici productiv. Ai nevoie de cineva cu care să te sfătuiești, care să te ridice când ești jos, să te încurajeze, să te ajute să-ți stabilești obiective realiste, să te forțeze să iei la timp deciziile strategice necesare.

Apoi, am tolerat uneori prea mult performanțe sub standard sau comportamente neproductive, fără să-mi dau seama că în felul aceasta creez exemple și precedente periculoase.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •