Brandul de angajator muncește pentru tine

Brandul de angajator este ceea ce se spune despre compania ta

Folosești social media ca să-ți promovezi mesajele relevante pentru candidații potențiali. Asta înseamnă să construiești conținut de calitate gândit special pentru cei interesați să se angajeze, să-l distribui pe canalele unde aceștia sunt prezenți, să o faci cu o periodicitate optimă, să te asiguri că există mereu cineva care să le răspundă la întrebări sau solicitări.

De cele mai multe ori, succesul acestor campanii depinde de calitatea colaborării între departamentele de marketing și de resurse umane, dar și de implicarea activă a CEO-ului în comunicare, pentru că ea dă credibilitatea absolut necesară mesajului.

Gândești campanii specifice de promovare a imaginii de angajator și nu te ferești să dezvălui fața umană a brandului, felul în care interacționează angajații sau în care apreciezi contribuția fiecărui om la obținerea succesului.

Arată candidaților potențiali unde vor lucra, ce tehnologie au la îndemână, cât de repede vor ajunge să lucreze independent, cum își pot dezvolta cariera sau cunoștințele, cel puțin pe termen mediu.

Verifici ce cred talentele pe care le cauți despre imaginea ta de angajator. Ai în vedere când faci asta că percepția este mai importantă decât adevărul istoric, presupunând că există vreunul 100% demonstrabil. Nu merge pe ideea că toți își doresc același lucru pentru că nu vei obține rezultate grozave folosind mereu aceeași rețetă.

Străduiește-te, pe cât posibil, să oferi fiecărui angajat cât mai multe dintre informațiile care sunt importante pentru el, păstrează-ți flexibilitatea acolo unde este cazul, dar nu accepta excepții de la valorile companiei pentru că, ori de câte ori vei face asta, se va termina prost pentru toate părțile implicate.

Îți transformi angajații în ambasadori ai brandului folosind frecvent comunicarea internă, ascultând ce au de spus, acționând conform feedback-ul obținut, întrebându-i permanent cum poți să-i ajuți să obțină rezultate mai bune.

Ai în vedere că numai oamenii motivați, informați, conștienți de valoarea pe care o aduc în obținerea rezultatelor importante, vor vorbi bine despre brandul de angajator. Ceilalți vor descrie iadul, când vor fi întrebați cum e la job.

Ce poți tu să faci, dragă conducătorule de companie, atunci când ai realizat că un proces de recrutare rapid, stabil și de calitate este critic pentru succesul business-ului tău? În primul rând, să ieși de pe potecile care nu te-au dus nicăieri până acum.

Să ridici capul din pământ, să gândești, să procedezi diferit, să începi să-ți construiești de astăzi o imagine de angajator coerentă, chiar dacă durează între șase luni și doi ani să ajungi la primele rezultate palpabile. Asta numai dacă totul merge bine și nu se întâmplă nimic neprevăzut pe parcurs.

Numai punând serios umărul la consolidarea brandului de angajator poți spera să apuci ziua când vei renunța la inițiativele disperate de recrutare care îți aduc numai bătăi de cap, timp pierdut, cheltuieli uriașe, proiecte de importanță majoră, îngropate de către angajații incompetenți pe care i-ai numit în posturile-cheie, când te-ai plictisit să mai cauți omul potrivit. Succes!

(Foto: AJC1, www.flickr.com)

Calin Cavaleru

Călin Cavaleru, Managing Partner, HTDI Consult

Călin este autor, speaker și consultant. Activează în business-ul privat încă din 1991. Simplifică viața conducătorilor de echipe și companii prin tehnici de gândire rațională. Fiind specialist în optimizarea funcționării organizației, își ghidează clienții spre cele mai simple, ieftine și durabile soluții. Călin a lucrat pentru companii din media, producție, banking, asigurări, auto, retail, oil&gas, IT&C, FMCG și producție publicitară, ca trainer pentru echipele de conducere, mentor sau coordonator de proiect.

instagram linkedin twitter google-plus facebook

  •  
  •  
  •  
  •  
  •