Ce-ar fi să iei în serios povestea companiei tale?

Ce-ar fi să iei în serios povestea companiei tale?

Oare de ce se trezește mereu bombardat cu istorioare submediocre?

Pentru că nimeni nu știe povestea lui mai bine decât el. Furnizorii externi sunt bine intenționați, dar nu trăiesc zilnic frământările unei organizații căreia nu-i aparțin. Ei nu se confruntă cu potențiali clienți mofturoși, cu furnizori indiferenți, cu reglementări perimate sau cu oameni dificili rătăciți prin poziții-cheie. Aceștia, deși cred în produsele pe care le promovează, nu pun la fel de multă pasiune precum cei care le-au creat și luptă să le îmbunătățească.

Ce are de făcut ca să primească frecvent conținut de calitate?

Să se apuce să-și spună singur povestea, cât mai rapid. Să-și facă o fabrică de conținut în grădina proprie, nu prin vecini. Să recruteze oamenii potriviți, să le ofere procese de producție suple, să le aloce bugete realiste.

Să se implice personal. Să ofere timp pentru construirea celei mai bune povești, să pregătească discursurile care educă, conving sau distrează publicul interesat.

Să numească un șef la conținut care se pricepe să creeze, să împacheteze și să distribuie tot ceea ce este de spus într-un format cât mai atractiv pentru consumatori.

Să facă toate astea mai repede, mai deștept, mai îndrăzneț decât competitorii săi.

Să țină cont că poveștile brandului influențează dramatic decizia de cumpărare și că cel care nu este capabil să le spună ratează oportunități majore cu care nu se va mai întâlni niciodată.

Mulți conducători se uită strâmb când aud că storytelling-ul este o abilitate absolut indispensabilă pentru un lider adevărat. Ei preferă să se alinte, considerând că asta nu e treaba lor și nefăcând eforturile necesare ca să devină povestitori de performanță.

Deși pare mai comod să zbori pe sub radar, în loc să te expui public, nu-ți recomand să stai departe de producția de conținut sau s-o externalizezi, pentru că nu vei ajunge niciodată să spui povestea care te reprezintă, cu adevărat.

Foto: Het Nieuwe Instituut, www.flickr.com

Calin Cavaleru

Călin Cavaleru, Managing Partner, HTDI Consult

Călin este autor, speaker și consultant. Activează în business-ul privat încă din 1991. Simplifică viața conducătorilor de echipe și companii prin tehnici de gândire rațională. Fiind specialist în optimizarea funcționării organizației, își ghidează clienții spre cele mai simple, ieftine și durabile soluții. Călin a lucrat pentru companii din media, producție, banking, asigurări, auto, retail, oil&gas, IT&C, FMCG și producție publicitară, ca trainer pentru echipele de conducere, mentor sau coordonator de proiect.

instagram linkedin twitter google-plus facebook

  •  
  •  
  •  
  •  
  •