Cum construim o bază de consumatori pentru primele momente de viață ale unui business

Una dintre cele mai presante provocări pentru un startup este să câștige loialitatea primilor consumatori. Cum îi găsești? Cum îi faci să înțeleagă valoarea serviciului sau produsului oferit? Care este cea mai bună metodă de a le atrage atenția cu un buget limitat? Acestea sunt câteva dintre întrebările pe care un antreprenor le va adresa la început de drum.

Cei de la Product Hunt au adunat, de-a lungul timpului, diverse opinii pertinente legate de primii pași pe care un antreprenor îi face pentru a-și lansa business-ul. Ele pot fi reunite sub forma unor întrebări și răspunsuri generale, aplicabile în evoluția unui startup.

Cum câștigi audiența dincolo de prieteni și familie?

În sectorul de comerț, produsul este regele. Astfel, trebuie gasită nișa în piață unde produsul se potrivește cel mai bine. Care este lucrul care nu se găsește pe Amazon și care aduce o poveste unica în spatele funcționalităților?

Cum obții tracțiunea de început?

Comunitatea este cheia. Obține sprijinul utilizatorilor care vor transmite mesajul mai departe – prin social media, word-of-mouth etc.

Ca să atragi pe acei 10 sau 100 consumatori plătitori, vorbește cu oamenii care sunt potriviți în piața ta target. Nu pierde timpul să ajungi la un număr mare de indivizi, ci transmite mesajul și produsul acolo unde vei fi iubit. La început, oferă totul gratis. Apoi începe și interacționează cu ei. Nu te teme de critică, ajută-te de ea pentru a evolua.

Pentru a ajunge la 100 de clienți, gândește-te la momentele cheie, obiectivele business-ului. De la 10 la 50, la momentul în care adaugi o taxă, fiecare pas înseamnă să înveți totul despre consumator: de ce te-au ales, ce îi ține alături de tine, de ce au plecat.

Evaluează și urmărește un plan dinainte stabilit.

Pentru multe startup-uri, consumatorii au venit prin tehnica word-of-mouth (recomandări, mențiuni în diverse grupuri). Acest lucru este posibil când construiești un produs frumos și livrezi experiențe memorabile clienților. Un alt lucru ce ajută este apariția în presa scrisă sau online.

O altă abilitate pentru un antreprenor trebuie să fie puterea de a asculta în piață și de a spune simplu care este valoarea adăugată adusă de produs.

Antreprenorii care au dezvoltat un business de succes sunt de părere că un buget de 1000 $ pentru marketing poate fi investit în altceva. O parte restransă din sumă poate fi utilizată pentru a cumpăra soluții de software, însă restul activităților pot fi făcute cu o mică până la nicio cheltuială (conținut valoros, liste de e-mailuri, campanii de marketing bazate pe ciclul de viață al produsului, construcția de audiențe pentru social media, conversația cu clientul, optimizarea website-ului și altele).

Care sunt cele mai potrivite canale de comunicare?

La început, ar trebui folosite canalele scalabile. Așadar, liste de e-mailuri, forumuri, comunități online, evenimente offline sunt câteva instrumente.

Ce strategie de creștere funcționează pentru un startup în e-commerce?

O posibilă strategie poate fi concentrarea pe a înțelege exact cine este consumatorul și ceea ce vrea să îi fie livrat. De asemenea, discuția cu aceștia este extrem de importantă. Și vorbim despre o comunicare directă.

Când ai un startup ce oferă SaaS cum poți intra în competiție cu un jucător gigant din piață?

Oferă întâi serviciul. Oamenilor le place când sunt încurajați și “ținuți de mână”. Devino prietenul lor, spune-le ce pot face mai bine folosind varianta ta. Ceea ce cucerește este soluția care se pliază pe fiecare individ în parte.

Cu un concept puternic, ancorat în piata potrivită, formula succesului poate fi găsită prin experimentare și evoluție. Fiecare startup va avea propriul ritm de creștere și va cunoaște un alt parcurs înspre cei 1000 sau 1.000.000 de clienți.

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •