Îți recomand un mic exercițiu de viziune

viziune

Oamenii-cheie

Identifică pozițiile care contribuie decisiv la succes. Gândește-te bine ce fel de profesioniști ar putea să le ducă la bun sfârșit. Stabilește criterii profesionale, etice și morale, desenează profilul omului ideal, apoi caută-l.

Recrutează, măcar în aceste joburi, persoane competente, stabile emoțional, care-ți împărtășesc principiile și ideile sau te vei întreba peste şase luni cum să-i dai afară cu minimum de scandal.

Cultura organizației

Hotărăște-te ce fel de performanțe vrei să obții, cum vei monitoriza progresele, ce rezultate vei premia, cum vei aborda lipsa de eficacitate.

Clarifică atitudinile și comportamentele care vor aduce succesul. Încurajează ce e bun, descurajează restul. Stabilește tu standardele, respectând cu strictețe rigorile pe care le-ai impus.

Apoi, comunică-ți clar, frecvent, apăsat, dar nu isteric, așteptările.

Implică-te în construirea mesajelor principale pentru uz intern sau extern. Fă-ți planuri de comunicare și folosește-le.

Leadershipul

Pune-i șefi doar pe cei care pot conduce oameni. Cei mai buni specialiști nu sunt, de obicei, lideri, tocmai pentru că se pricep prea bine să facă totul cu mâinile lor. Nu-i pierde avansându-i unde nu le este locul.

Asigură-te că există principii clare care ghidează deciziile diverșilor șefuleți și că ele sunt respectate.

Descurajează conflictele neproductive, favoritismul sau feudalismul. Fii intolerant cu incompetența celor aflați în poziții de conducere pentru că e prea costisitoare.

Analiza competiției

Nu te culca pe o ureche că nu ai competitori sau că ești prea bun ca să-ți pese de ceea ce fac ei. Urmărește-le intențiile strategice, ia-ți măsurile de protecție necesare, fii, mai degrabă, deștept decât puternic, evită conflictele sau manevrele neloiale.

Implementarea inițiativelor strategice

Nu te lăcomi și nu te întinde mai mult decât îți permite plapuma. Multe planuri minunate care nu se transformă în nimic palpabil nu înseamnă că ești harnic sau priceput, ci că ești visător. Simpatic poate, dar ineficient.

Inițiativele prioritare duse la bun sfârșit, în timp util, cu un consum rezonabil de resurse demonstrează că poți să gestionezi incertitudinea. Prin urmare, alege înțelept ce proiecte vrei să desfășori, stabilește responsabili, termene-limită, etape intermediare de evaluare a progresului.

Ține minte că ești principalul responsabil pentru succesul strategiei, dacă nu cumva singurul.

O viziune e absolut necesară pentru succes, dar nici pe departe suficientă.

Comunică mereu unde vrei să duci compania. Vorbește-le oamenilor ca și când rezultatele sunt aproape și mai e doar un pas ca să le atingi. Dacă le câștigi încrederea, te vor înțelege și te vor ajuta.

Scoate-ți din discurs platitudinile, vorbele lipsite de conținut sau limbajul de lemn pentru că lumea e sătulă de promisiuni sforăitoare fără urmări practice.

Arată că știi exact încotro te îndrepți și de ce vrei să ajungi tocmai acolo. Asumă-ți țintele ambițioase, convinge-i că o vei lua de la capăt indiferent cât de tare te vei izbi de obstacolele inerente.

Pune-ți pe masă toate argumentele, demonstrează că îți pasă cu adevărat, că nu vei tolera incompetența, reaua voință sau impostura pentru că vrei să-ți împlinești visul. Iar ei te vor urma.

(Foto: Alexander Osterwalder, www.flickr.com)

De acelaşi autor: Nici în car, nici în căruțăAnticipează și contracareazăGhid practic pentru amatorul de strategie

Calin Cavaleru

Călin Cavaleru, Managing Partner, HTDI Consult

Călin este autor, speaker și consultant. Activează în business-ul privat încă din 1991. Simplifică viața conducătorilor de echipe și companii prin tehnici de gândire rațională. Fiind specialist în optimizarea funcționării organizației, își ghidează clienții spre cele mai simple, ieftine și durabile soluții. Călin a lucrat pentru companii din media, producție, banking, asigurări, auto, retail, oil&gas, IT&C, FMCG și producție publicitară, ca trainer pentru echipele de conducere, mentor sau coordonator de proiect.

instagram linkedin twitter google-plus facebook