Marketing-ul prin conținut este „regele”, iar social media „regina”

În urmă cu 114 ani, în Paris, compania Michelin își punea următoarele întrebări: „Cum putem vinde ceva despre care nu știm dacă oamenii au nevoie? Poate ar trebui să creăm ceva care educă, distrează și informează în același timp publicul, iar acel ceva să fie dat gratis la început, pentru ca apoi să poată fi vândut pe bani”.

Din astfel de întrebări a apărut Ghidul Michelin, un almanah esențial pentru industria culinară, care se vinde acum în 14 ediții, în 90 de țări.

Pe un alt continent, undeva prin 1930, un post de radio american a creat o serie de emisiuni dedicate publicului feminine care să atragă noi companii să investească bani în publicitate. Prima companie care a investit a fost Procter & Gamble pentru săpunul Oxydol. De aici s-a născut conceptul de „soap opera”.

Potrivit wallblog.co.uk, cele două povești demonstrează cât de importantă este ideea de marketing prin conținut.

Chiar și Bill Gates spunea în 1999 că cei mai mulți bani pe Internet vor fi făcuți prin conținut: „Cei ce vor avea succes vor propulsa Internetul ca o piață de idei, de experiențe, de produse, o piață de conținut”.

În Statele Unite ale Americii, de exemplu, 88% dintre branduri se folosesc de marketing-ul prin conținut și acordă strategiei 39% din bugetul total de marketing.

Azi, însă, marketingul de conținut nu mai înseamnă doar ideea de a impresiona audiența cu ceva neașteptat, ci, pentru un brand, înseamnă să oferi utilizatorilor exact conținutul de care au nevoie și pe care nu îl pot găsi decât la tine.

Social media devine, în acest sens, un „combustibil” de care marketing-ul prin conținut poate funcționa perfect. Utilizatorii care găsesc ceea ce caută vor distribui pe rețelele de socializare conținutul care le place, contribuind astfel la a face brandul mai cunoscut.

Coca-Cola a înțeles, de exemplu, că trebuie să mizeze mai mult pe conținut, pe a spune povești cu și despre brand. Prin urmare, planul lor de marketing are în centru dezvoltarea conținutului.

Citește și Cum transformă Coca-Cola conceptul de site de companie?

Ce trebuie reținut în ceea ce privește marketing-ul de conținut?

 – Trebuie să cunoști bine audiența pentru a asigura relevanța conținutului

– Conținutul pe care un brand îl livrează trebuie să fie de calitate, autentic și transparent