Sfaturi adresate retailerilor pentru un Black Friday de succes

Black Friday
  1. Perioada de promovare

Oferă informare clară privind perioada de oferte: Black Friday și-a pierdut asocierea cu o zi anume și tinde să devină, mai curând, o perioadă. De aceea, 57% dintre românii internauți din mediul urban caută informații despre perioada exactă când are loc Black Friday pentru retailerii care îi interesează.

Creează oferte customizate pe intervale orare: spre deosebire de anii trecuți, cumpărătorii nu mai atacă website-urile în toiul nopții, ci cumpără mai curând dimineața. Oferindu-le oferte pe intervale orare, se maximizează traficul și îi poți atrage pe website, nu numai în prima parte a zilei.

  1. Mediile de promovare

Menține website-ul updatat permanent, trimite newsletter și asigură un SEO de calitate: 8 din 10 români investigați se informează direct de pe website-urile retailerilor, 4 din 10 citesc newsletterele, iar 3 din 10 încep să se informeze accesând motoarele de căutare. Restul surselor de informare fiind accesate într-o măsură mai mică.

Nici magazinele fizice nu ar trebui subestimate: deși puțini cumpărători (sub 8%) declară că intenționează să profite de ofertele promoționale din magazine, fiind mai degrabă focusați pe online, mai mult de 20% dintre ei ajung să achiziționeze produse de aici.

  1. Ofertele promovate

Transparența pentru discount-urile oferite este esențială: mai mult de jumatate dintre cei care intenționau să cumpere de Black Friday au renunțat pentru că au perceput discount-urile ca fiind „false”, idee înțeleasă prin prețul produselor ce a fost crescut cu scurt timp înainte, iar discount-ul oferit aducea prețul la cel real, de dinaintea perioadei promoționale.