Strategii de angajare, în era Dorei și a data-ismului

Cum au evoluat lucrurile, în recrutare

Lucrez în acest domeniu de peste 20 de ani. Am trecut prin multe etape: de la primirea CV-ului prin poștă, apoi prin fax, până la video CV și video interviuri online, acum. În fapt, etapele din procesul de recrutare au rămas aceleași, s-au schimbat doar metodele prin care candidații ajung în faza de selecție.

Tehnicile prin care găsim oamenii potriviți pentru companiile angajatoare s-au schimbat cu siguranță, abordarea candidaților s-a adaptat și ea la piață, dar ceea ce a rămas pentru a putea găsi “the right person for the right job” este Head-hunting-ul. Piața de Head-hunting se reinventează în fiecare zi, adoptă noi tehnici și metode, se transformă, pentru a putea răspunde cerințelor mediului concurențial. O dovadă în acest sens este aceea că, din cauza lipsei forței de muncă, Head-hunting-ul s-a extins de la poziții de top management la poziții de specialiști, aceștia fiind din ce în ce mai rari sau mai puțin interesați să facă o schimbare.

Încă din startul procesului de recrutare, angajatorul are nevoie de ajutor în crearea unei strategii clare: de ce recrutează?; ce așteaptă de la noul angajat, în termeni de activități și obiective?; de ce perioadă are nevoie de acel angajat, pentru a se integra?; ce este dispus să facă pentru dezvoltarea noului angajat în următorii trei – cinci ani?.

Aceasta deoarece trebuie să ne adaptăm incontinuu la o piață cu un deficit de forță de muncă cu studii superioare, profesioniști, mai ales pe profilurile tehnice.

Candidații, datorită accesului facil la informații, sunt mai bine conectați la piață, își dau seama rapid de propriul potențial (le sunt necesare circa 30 minute de acces la internet pentru a se putea autoevalua).

  • 59
  •  
  •  
  •  
  •