Strategiile de negociere de tip Win-Win

In procesul de negociere, exista un moment in care se decide cum se va incheia tranzactia
  • Stabilește foarte clar care este interesul tău și caută în procesul de negociere să „agăți” miza ta de interesul partenerului de negociere. În acest mod, vei demonstra că nu sunteți pe poziții opuse, ci că un rezultat pozitiv este în interesul amândurora.
  • Fii pregătit să-ți prezinți produsul sau serviciile în cel mai clar, scurt și concis mod posibil. Extrage esența! De data asta, vorbim despre acele lucruri care sunt importante pentru tine. Nu te pierde în detalii și astfel nu-l vei pierde nici pe cel din fața ta.
  • Negocierea nu este un război din care cineva trebuie să iasă învins – toată lumea poate câștiga concomitent. De aceea, este bine să ai o atitudine deschisă și prietenoasă. Cine știe? Poate persoana cu care negociezi acum îți va deveni aliat în viitor.
  • Dacă ai profit – în sensul în care ai un câștig care este mai mare decât investiția făcută, se numește că ești în poziția win – chiar dacă partenerul tău de negociere a câștigat mai mult decât tine.
  • Arată-ți recunoștința pentru câștigul tău. Indiferent dacă ceea ce ai câștigat se datorează abilităților tale de negociator sau bunăvoinței celuilalt, bucură-te sincer pentru ceea ce ai primit și maximizează ce ai obținut.
  • Asigură-te că-ți lași „porți deschise” și pentru negocierile viitoare. Căile tale personale sau profesionale se pot reintersecta cu anumite persoane. Atitudinea ta, experiența totală de negociere și impresia pe care ai lăsat-o sunt un fel de „piatră de temelie” pentru următoarea interacțiune.
  • Oferă plus-valoare partenerului de negociere. Promite mult și oferă și mai mult! Am stabilit deja că nu avem de-a face cu un adversar, ci cu un partener. De aceea, este întotdeauna de dorit să oferi cel puțin cât ai promis, poate mai mult, pentru a-ți arăta disponibilitatea.
  • Fii sincer cu tine și cu nevoile tale!

Alte articole scrise de către Alin Comșa: Cum să negociezi o mărire de salariu

  •  
  •  
  •  
  •  
  •