Studiu de caz – HR-ul, ca activitate de marketing

Nu doar recrutarea imprumuta din marketing

Comunică pe canalele potrivite

Împreună cu departamentul de marketing, HR-ul formulează efectiv mesajele și definește canalele de comunicare adecvate. Campania ”Ai grijă de copilul tău la muncă” se dovedește imediat un succes, amplificat și de faptul că organizația numește o ”ambasadoare” a programului, o tânără mămică angajată, care să devină vocea campaniei. Postările pe social media despre viitorul spațiu de muncă și, mai ales, răspândirea mesajului ”din gură în gură” multiplică de cinci ori numărul de aplicații de calitate pe care compania le primește și evident, creează un imens beneficiu de imagine în comunitatea țintită.

Culege beneficiile

Pe termen scurt, compania câștigă aplicații și își consolidează brandul de angajator. Pe termen lung, compania se promovează ca „locul ideal de muncă pentru tinere mămici care vor să fie aproape de copiii lor, chiar dacă sunt la muncă” și devine prima companie din zona geografică respectivă care înglobează și o grădiniță. Evident, deloc de neglijat, compania câștigă loialitatea angajatelor sale care se bucură gratuit de acest beneficiu.

Concluzie: HR-ul ca activitate de marketing

Însă nu doar recrutarea împrumută din marketing. Să ne gândim, de exemplu, că angajații care pleacă sunt, la rândul lor, vectori de imagine, putând lăsa review-uri pozitive sau negative despre fostul angajator. Întreg HR-ul trebuie regândit din această perspectivă și trebuie să ajungă să acționeze precum un departament de marketing! Să nu uităm că astăzi o companie se exprimă pe multiple canale de comunicare, cele mai importante devenind cele de Social Media.

(Foto: Emily Goodstein, www.flickr.com)