Campaniile de marketing prin e-mail sunt una dintre cele mai ieftine modalități de a face reclama afacerii dvs., dar e-mailurile de marketing se pot pierde cu ușurință în zecile de mesaje primite. Acest ghid vă va duce de la elementele de bază, la modul în care să vă setați obiective și să creați o idee de campanie, până la detaliile neplăcute precum crearea unui subiect și alegerea imaginilor care reprezintă cel mai bine afacerea dvs.
Citește și: Generația Z consideră că beneficiile sunt mai importante decât salariul
Care este primul pas în orice campanie de email de succes?
Primul pas către crearea unei campanii de marketing prin e-mail de succes este același cu primul pas către crearea oricărei campanii de marketing: conturarea unui obiectiv clar. Campaniile de e-mail nefocalizate sunt destinate să eșueze.
Iată câteva întrebări pe care le puteți adresa echipei dvs. în timp ce încercați să faceți prima campanie de e-mail:
- Care este obiectivul nostru principal cu această campanie de e-mail?
- Cine este publicul nostru țintă și la ce tipuri de limbaj, oferte și informații reacționează?
- Scopul pe care l-am stabilit poate fi măsurabil? Dacă nu, cum vom determina succesul sau eșecul campaniei?
- Ce acțiune dorim ca potențialii clienți să întreprindă la vizualizarea e-mailului nostru?
- Cât timp vom încerca această campanie înainte de a privi rezultatele și de a reevalua?
Răspunsurile la aceste întrebări ar trebui să vă ajute să determinați tipul de campanie care se potrivește cel mai bine nevoilor dvs.
Tipuri de campanii de email marketing
Există mai multe tipuri de campanii de e-mail pe care le puteți implementa la un moment dat, în funcție de natura afacerii dvs. și de obiectivul campaniei dvs. de marketing. Acestea sunt cele mai frecvente tipuri de campanii de e-mail, deși există și altele.
Vânzare sau promovare
O campanie de vânzare sau de e-mail promoțional avertizează clienții actuali sau potențiali cu privire la o ofertă limitată de timp. E-mailurile promoționale sunt, de asemenea, utilizate pentru întreprinderile care sunt sezoniere și efectuează vânzări regulate în anumite perioade ale anului, scrie business.com.
Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă
Buletin informativ
Buletinele informative nu sunt adecvate pentru toate întreprinderile, deoarece tind să nu includă un apel direct la acțiune (sau CTA), adresat cititorului, cu excepția direcționării către o mai mare implicare online sub forma comunităților. Principalul obiectiv al majorității campaniilor informative este de a deveni o sursă de informații de încredere pentru cititori și creșterea profilului general al afacerii.
Reorganizare e-mail
Atunci când un client existent încetează să vă mai sponsorizeze afacerea, puteți să implementați un e-mail de reangajare pentru a îl recâștiga. E-mailurile de reorganizare vă pot ajuta să creșteți conștientizarea brandului și să le reamintiți foștilor clienți despre ceea ce faceți, mai ales dacă afacerea dvs. este de natură sezonieră.
E-mail tranzacțional
Deși nu sunt întotdeauna luate în considerare în discuțiile de marketing prin e-mail, e-mailurile tranzacționale sunt destul de importante, în special pentru întreprinderile online. Un e-mail tranzacțional, numit și e-mail declanșator sau e-mail comportamental, este orice e-mail trimis unui client ca răspuns la o tranzacție. Un e-mail tranzacțional poate fi o confirmare a unei comenzi, un răspuns la o întrebare specifică sau o confirmare a unei rambursări în curs. Un alt scenariu de e-mail declanșat obișnuit este un e-mail de shopping cart abandonat, care poate fi util pentru comercianții de retail online care doresc să reducă numărul de coșuri abandonate înainte de finalizarea comenzii.
Adresa de e-mail de încurajare
Un e-mail de promovare principal poate fi un e-mail tranzacțional sau un e-mail promoțional. Multe companii utilizează seturi de e-mailuri de formular (care pot fi personalizate) pentru scenarii de promovare, atât pentru a asigura consecvența, cât și pentru a eficientiza procesul de comunicare pentru personalul de vânzări.
Compilarea unei liste de corespondență
Pentru e-mailurile de tranzacție și reangajare, lista dvs. de e-mail va fi generată din informațiile de contact existente ale clienților. Noile campanii de e-mail destinate unui nou client potențial, mai degrabă decât clienților existenți sau trecuți, vor necesita o listă nouă. Listele de corespondență pot fi obținute în mai multe moduri.
Cumpărarea unei liste de distribuție
Multe companii vând liste de distribuție. Companiile mari care vizează întreprinderile mici, precum Vistaprint și DirectMail.com, oferă liste de corespondență la prețuri accesibile. Serviciile de marketing prin e-mail ca acestea oferă, de obicei, liste oarecum personalizabile (dar nu total unice). Așadar, este posibil să puteți alege între persoanele vizate, specificând codurile poștale, vârstele, industriile, volumul vânzărilor, sexul și altele asemenea.
Dacă afacerea dvs. este potrivită pentru e-mail-uri la rece, aceste liste nu sunt cel mai rău loc pentru a începe, dar primiți ceea ce plătiți. Firmele boutique și high-end de marketing prin email și liste de corespondență pot oferi liste mai potrivite care se potrivesc mai mult afacerii dvs., iar astfel de firme oferă, de obicei, și alte servicii de marketing, precum redactare și design grafic.
Adunarea adreselor online
Dacă site-ul web al afacerii dvs. primește un trafic decent, puteți aduna clienți direct online, solicitând adresele de e-mail ale utilizatorilor. Multe companii fac acest lucru prin oferirea unui newsletter sau a unei reduceri pentru clienții noi.
Pentru a crea un formular web care poate obține informații de contact fără codificare, puteți utiliza un constructor de stil drag-and-drop, cum este cel oferit de Mailchimp. Dacă utilizați un formular ușor de distribuit, vă puteți conecta la acesta în reclame online, aruncând o plasă mai largă pentru beneficii, decât obțineți de obicei direct de pe site-ul companiei dvs.
Crearea propriei liste de distribuție
Unele companii sunt mai potrivite pentru listele de corespondență mai mici și mai concentrate pentru campaniile lor de e-mail, iar astfel de liste pot fi compilate parțial sau complet. Evenimentele de rețea și expozițiile comerciale sunt oportunități excelente pentru a face contacte pentru lista dvs. de corespondență, dar cercetările de modă veche funcționează bine.
Segmentarea pieței este prima oprire pe calea creării propriei liste de distribuție. Multe departamente de marketing încep procesul de creare a unei campanii prin identificarea unuia sau mai multor profiluri ale clientului ideal.
Sursa foto: Unsplash