Beneficiile unui CRM bun

Beneficiile unui CRM bun

CRM este acronimul de la Customer Relationship Management și este folosit în vânzări. Sistemele CRM sunt construite astfel încât să gestioneze și să mențină relațiile cu clienții, să urmărească vânzările sau rata de engagement, într-un singur loc.

Deși există de ceva timp, multe echipe de vânzări le-au adoptat mai greu. Pentru multe companii a fost greu să împace vânzătorii cu CRM-ul, pentru că aceștia din urmă opuneau rezistenţă. Sunt, însă, numeroase beneficii care merită luate în considerare. Un program CRM vă poate ajuta atât pe voi, ca manageri, cât și echipa de vânzări. Dacă vă numărați printre cei care au nevoie de niște argumente în plus, thebalance.com propune câteva dintre acestea.

Economisiți timp
Un CRM automatizează multe dintre sarcinile obișnuite care consumă timp, dar care nu sunt legate de vânzări. Acestea ajută vânzătorii să facă activitățile pentru care sunt plătiți: să vândă. Mai mult timp petrecut în fața potențialilor clienților, în loc să răsfoiască hârtii, înseamnă mai multe vânzări, ceea ce face ca toată lumea să fie mulțumită.

Arată profesionist
Multe instrumente de management pot fi accesate de la distanță prin intermediul unui smartphone, astfel încât agentul de vânzări să poată extrage informații chiar în mijlocul unei prezentări, dacă este necesar. Care situație credeți că arată mai bine în fața unui client: un agent de vânzări care își păstrează toate informațiile într-o bază de date electronică și găsește imediat informațiile necesare sau unul care păstrează zeci de notițe și se dă peste cap doar ca să găsească ora unei programări?

Economisiți bani
Este adevărat că CRM-urile mai sofisticate pot costa o mică avere. Dar dacă activitatea voastră vă permite să vă descurcați cu ceva mai simplu, este posibil să găsiți alternative mai puțin costisitoare sau chiar gratuite.

Citește și: Cât de eficient este CRM-ul pe care îl utilizezi?

Sunt convenabile
Dacă întreaga echipă de vânzări utilizează aceleași instrumente de management al relației cu clienții, este ușor să distribuiți informațiile necesare. Cele mai multe module CRM vă permit să creați șabloane pentru scripturi utilizate frecvent la telefon sau pe e-mail, iar echipa poate să distribuie aceste șabloane. Multe CRM-uri suportă dispozitivele mobile, astfel încât toate informațiile pot fi accesate de oriunde.

Sunt protejate 
De obicei, informațiile sunt stocate fie într-o bază de date centrală, fie în sistemul furnizorului CRM. În cel mai rău caz, fiecare agent de vânzări poate crea copii de rezervă ale bazelor de date proprii pe un alt calculator.

Generează interes mai rapid
Un CRM bun poate ajuta enorm în crearea interesului consumatorului față de produsele companiei. De exemplu, multe CRM-uri se pot integra în campanii pe site-uri și în social media. Acestea trimit clienții direct către vânzător. Asta înseamnă că echipa de vânzări investește mai mult timp în apeluri calde (warm calls), care au șansa să fie mult mai fructuoase. Urmărind activitatea fiecărui agent de vânzări, puteți ține evidența apelurilor, astfel încât să nu aveți cinci agenți care contactează aceeași persoană.

Citește și: Cum transformi un cold call într-o întâlnire de business

Setare simplificată a obiectivelor
Stocând toate datele într-un singur loc, CRM-urile facilitează urmărirea performanței în cadrul echipei. De asemenea, cu ajutorul lor pot fi întocmite rapoarte, astfel că devine mai ușor să vă stabiliți obiectivele următoarei perioade. În plus, vânzătorii vor putea să-și urmărească rezultatele mai simplu, astfel încât să știți ce trebuie îmbunătățit.

Cei care lucrați în vânzări, cum vedeți aceste instrumente? Le folosiți? Le găsiți eficiente? Vi se par complicate? Suntem interesați să aflăm opiniile voastre.