Ce nu învață liderii la școală despre vânzări

In cazul coordonarii echipelor de vanzari, cea mai mare incercare a managerului este sa isi formeze echipa

Liderii și networking-ul

Aici apare o altă temă aflată în strânsă legătură cu vânzarea și anume networking-ul. Un aspect pe care, de asemenea, liderii nu-l învaţă la şcoală, dar care este un “door opener” pentru vânzare. Crearea unei reţele de contacte, relevante pentru obiectul de activitate al companiei este un „pipeline” de potenţiali clienţi.

Conexiunea cu cei pe care liderul îi întâlneşte şi cu cei din reţeaua lor de contacte ajută în procesul de vânzare. Comunicarea eficientă alături de valori şi interese comune construiesc afinităţi personale care se pot converti în business. În acest sens, putem vorbi despre un capital social ca expresie a resurselor pe care cineva le poate accesa prin intermediul reţelei sale de contacte.

Fără legătură cu definiţia contabilă şi juridică, capitalul social astfel definit se varsă, până la urmă, în contabilitate prin vânzări. Mărimea cifrelor de vânzări este influenţată şi de dimensiunea, calitatea şi diversitatea reţelei de contacte.

Liderii cu un capital social solid sunt mai bine informaţi, sunt mai creativi, mai eficienţi, răspund provocărilor mai bine. Cu reţele sociale mari, de calitate şi diverse liderii economisesc timp pentru că ştiu unde să acceseze informaţia de care au nevoie şi creează mai repede și mai ușor un mediul de cooperare şi colaborare.

Despre autor

Constantin Măgdălina are o experienţă profesională de opt ani, timp în care a lucrat la companii multinaţionale, atât în ţară cât şi în străinătate. Constantin are un Master în Marketing şi Comunicare la Academia de Studii Economice Bucureşti. Este certificat Lean Six Sigma şi ITIL (IT Information Library®) și Chartered Institute of Marketing. În cei peste patru ani de activitate la EY a iniţiat şi coordonat studii care analizau aspecte legate de mediul de afaceri din România.

(Foto: Laura Cummings, www.flickr.com)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •