Cei 15 milioane de marketeri din lume nu vă permit să fiți banali

Cei 15 milioane de marketeri din lume nu va permit sa fiti banali

Puneți pe foaie obiectivele proiectului

Adesea, clienții înșiși nu înțeleg ce sarcini ar trebui să rezolve proiectul. Deci, mai întâi, decideți asupra acestui punct și numai atunci începeți să creați un brief. De fapt, găsind răspunsul la această întrebare vă va ajuta să stabiliți structura brief-ului și veți înțelege exact ce ar trebui să includeți. De asemenea, trebuie să decideți ce trebuie să facă designerul. Dacă rămânem la cazul Republica BIO, ei aveau nevoie de un design făcut din scoarță, inclusiv cu machetele lucrărilor, iar acest lucru este foarte diferit de reproiectarea sau modificarea unor elemente.

Planificați lucrul

Designerii sunt oameni creativi și au, adesea, dificultăți cu auto-controlul și gestionarea timpului. De aceea, trebuie să-i explicați angajatului care este perioada limită pentru predarea proiectului. Mai mult decât atât, este bine să stabiliți un program detaliat, pentru a controla procesul de realizare a sarcinilor. De exemplu, Ciprian spunea că aveau nevoie de o etichetă care să poată fi adaptată pentru produse din game diferite. Într-un caz similar, setați timpul pentru fiecare produs și element. Astfel, veți urmări dacă lucrul va fi gata la timp și modul în care designerul se ocupă de sarcinile stabilite.

Utilizatori și publicul țintă

În marketing, publicul țintă este unul dintre aspectele-cheie care influențează construirea unei strategii de marketing. În proiectare, publicul țintă este, de asemenea, foarte important. Problema este că publicul va determina chiar și alegerea culorilor pentru produs, deci asigurați-vă că ați explicat designerului vostru cine vor fi utilizatorii / consumatorii.

Cerințe detaliate

Includeți în brief solicitările detaliate, cum ar fi: dacă pictogramele trebuie să fie unice și create de către designer sau poate utiliza resursele externe, dacă poate folosi anumite culori și elemente sau ce elemente nu trebuie să lipsească de pe etichetă. De exemplu, Ciprian i-a dat ilustratorului atlasul botanic, ca să poată desena întocmai fiecare element de pe ambalaj. De asemenea, furnizați designerului toate logo-urile companiei, culorile corporative și alte informații importante care pot fi utilizate pentru crearea unui produs adecvat.

Limitele de buget pentru freelanceri

Aceste informații ar trebui să fie incluse în brief dintr-un motiv important. Dacă ați decis să colaborați cu un freelancer, fără semnarea unui contract, riscați să plătiți costuri suplimentare pentru fiecare lucrare în plus. Iar acest lucru trebuie evitat, mai ales dacă ați procedat precum Ciprian Stancu, care și-a investit toți banii de marketing pe un an în designul etichetelor. Discutați aceste aspecte într-un brief, astfel încât orice modificare ulterioară să fie inclusă în bugetul proiectului.

Competitorii

Ar fi o idee foarte bună să includeți în brief lista competitorilor voștri, explicând lucrurile care vă plac și pe care le dezgreați la designul lor. Astfel, ilustratorul va putea să înțeleagă cum ar trebui să arate proiectul și ce să nu facă niciodată, pentru a îndeplini condițiile brief-ului. De asemenea, le oferă șansa de a cunoaște mai bine domeniul și de a înțelege ce lucruri au o importanță reală pentru clienți și ce lucruri pot fi omise.

Aprobarea lucrării

Ciprian Stancu menționa că a trebuit să aștepte mai bine de o lună pentru fiecare proiect. Pentru a vă asigura că lucrurile se fac în timp util, precizați în brief când și cum va avea loc procesul de aprobare. Poate că stabiliți să vă întâlniți de mai multe ori pentru a confirma fiecare element în parte sau vă veți întâlni o singură dată.

Urmărind aceste aspecte, atunci când scrieți un brief pentru designer, veți rezolva multe probleme care pot apărea mai târziu și veți simplifica procesul de creare și verificare a proiectului. În plus, designerii înșiși vor aprecia că le dați o linie de orientare pe care o pot urmări, fără a pierde timp creând zeci de modele al aceluiași element, în încercarea de a ghici așteptările voastre.

Citește și: De ce depinde succesul unui proces de rebranding?

Foto credit: Alice Achterhof / Unsplash

  •  
  •  
  •  
  •  
  •