Cum a reușit o afacere să creeze o nouă specie de consumatori – booksterii

Cum a reusit o afacere sa creeeze o nouă specie de consumatori – booksterii

Care sunt cele mai solicitate genuri și domenii?

Dacă ne uităm la zona lecturilor de dezvoltare profesională, cele mai citite cărți provin din sfera economiei și finanțelor, a antreprenoriatului și a IT-ului.

În ceea ce privește dezvoltarea personală, temele preferate de abonați sunt cele psihologice, aceștia împrumutând titluri din domenii precum gândirea pozitivă sau autocunoașterea. Cărțile populare din categoria beletristică sunt cele de mister, realism magic și romanele biografice. În timpul liber, booksterii se inspiră din categoriile hobby-uri, gătit, grădinărit și fotografie.

Cum arată repartizarea preferințelor în funcție de industria din care vin cititorii? Există anumite tipare?

Uitându-ne la tendințele de împrumut, am observat că industria în care profesează un abonat Bookster nu are o influență majoră asupra preferințelor sale de lectură. Sunt câteva diferențe: cei care lucrează în domeniul IT se orientează către lecturi despre comunicare și lucru în echipă, bancherii citesc despre leadership și cei din industria farma și telecom preferă lecturile de dezvoltare personală. Însă, factorul diferențiator este, mai degrabă, profesia abonatului. Fiecare angajat încearcă să își dezvolte abilități care să-i vină în ajutor la locul de muncă și să fie la curent cu noutățile din domeniul lui de activitate. Spre exemplu, în companiile unde forța de vânzări este numeroasă, sunt populare și lecturi precum ”A vinde e omenește” a lui Daniel Pink sau ”Psihologia persuasiunii – totul despre influențare”, scrisă de Robert Cialdini.

Datele arată că numai în SUA au fost publicate aproximativ 1 milion de cărți în 2016. Care sunt criteriile de selecție a titlurilor pentru biblioteca voastră, odată ce ați stabilit domeniile de interes ale abonaților?

Criteriile de selecție pornesc de la interesele și dorințele abonaților Bookster. Primul indiciu că o carte s-ar potrivi în bibliotecă este faptul că abonații ne cer să o aducem, fie prin intermediul modulului de sugestii pe care l-am pus la dispoziție în pagina de bibliotecă, fie prin comunicarea directă cu aceștia.

Chiar dacă achiziționăm cele mai populare cărți, suntem conștienți că sunt publicate multe cărți faine din categorii de nișă, pe care nu dorim să le neglijăm. Așadar, ne asigurăm că punem la dispoziția abonaților o diversitate din ce în ce mai mare de lecturi, prin proiectele speciale precum îmbogățirea colecției de audiobook-uri, categoria lecturilor suplimentare sau biblioteca în limba franceză.

Cum a reusit o afacere sa creeeze o nouă specie de consumatori – booksterii

Facebook/ Bookster

Sunt câteva companii cu care colaborați de la începutul activității și până în prezent. Ați observat vreo tendință de schimbare atunci când vine vorba despre cererile de acum 3-4 ani și momentul actual – mai exact, se schimbă cumva profilul cărților pe care oamenii le solicită de-a lungul timpului?

Experiența noastră arată că profilul cărților cerute nu se schimbă foarte mult pe măsură ce Bookster devine un obicei pentru abonați. Mai degrabă, preferințele ”booksterilor” tind să se maturizeze – atunci când descoperă un domeniu al lecturii care le place, ei doresc să continue lectura cu materiale similare.

În același timp, așa cum menționam mai devreme, dezvoltăm în permanență biblioteca. Deci, ceea ce ar putea fi perceput ca o schimbare în profilul abonaților este, de fapt, o tendință naturală de explorare a noilor categorii promovate.

Au fost companii care au renunțat la colaborarea cu Bookster din lipsa de interes manifestată de angajați?

Nu. Au fost trei companii care au renuntat la colaborarea cu Bookster din lipsă de buget, în acel moment. Toate aceste trei companii s-au întors la Bookster și sunt în prezent clienții noștri.