Retenția angajaților valoroși, principala provocare din HR în 2017

Retentia angajatilor valorosi, principala provocare din HR in 2017

Automatizarea funcției de HR

În ultimii ani, funcția de HR a început să facă trecerea de la un rol tranzacțional, consacrat, la unul transformațional, cu un aport cu adevărat strategic pentru companie. În această evoluție un aport important îl are tehnologia, care preia povara proceselor rutiniere de pe umerii echipei de HR.

În 2017, 5 din 10 companii respondente spun că au o soluție de automatizare a proceselor de HR, 34% spun că nu au, dar vor să implementeze, iar 15% spun că nici nu au în prezent, și nici nu intenționează să implementeze.

Dintre companiile respondente, 47% consideră că utilizarea tehnologiei în HR este de importanță crescută pentru măsurarea performanței departamentului, 28% sunt indecise sau cred că este doar oarecum importantă, iar 19% consideră că este un element cheie cu importanță critică.

Companiile respondente spun că cele mai importante tendințe care pot schimba în mod semnificativ funcția de HR în viitor sunt următoarele: aplicațiile mobile și social media (47% dintre companii), inteligența artificială (43%), evoluțiile politice și economice (43%) și evoluția demografică (42%).

Studiul „Tendințe și provocări în HR” este o oglindă a profesiei pentru omul de HR și o mărturie a top managementului despre ceea ce profesionistul de HR reprezintă. Raportul analizei arată care este realitatea rolului strategic al funcției de HR în companiile din România. Acest studiu pune întrebările la zi privind evoluția profesiei și oferă răspunsurile profesionistului de HR despre cine este, ce face, cum cooperează cu top managementul companiei. Obișnuit să facă interviuri cu candidații, profesionistul de HR își ia un interviu în oglindă și dă interviu cu top managementul, spune Elena Badea, Managing Partner Valoria, co-autoarea studiului.

Studiul Valoria sondează percepțiile directorilor executivi din top managementul companiilor și ale directorilor de HR cu privire la provocările strategice care stau în fața funcției de HR. Chestionarul, la care s-au primit 207 răspunsuri, a fost aplicat în perioada 6 septembrie – 30 octombrie 2017. Raportul prezintă analiza comparativă a rezultatelor ediției 2017 cu cele de la ediția 2016.

15% dintre respondenți provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane EUR, 10% din companii cu cifră de afaceri între 50-100 milioane EUR, 17% din companii cu cifră de afaceri între 10-50 milioane EUR, 32% cu cifra de afaceri între 1-10 milioane EUR și 26% sub 1 milion de EUR cifră de afaceri. 56% dintre respondenți au funcția de CHRO / HR Director / HR Manager, 13% au funcția de CEO / Președinte / Director General / Membru al Consiliului de Administrație, 8% au funcția de HR Business Partner. Acest studiul a fost realizat cu sprijinul Business Mark.

Valoria Business Solutions este o companie de consultanță, training, și coaching. Misiunea companiei este aceea de a transforma în valoare potențialul echipelor și organizațiilor.