La 1 iulie, salariul minim pe economie va crește cu 75 de lei. Majorarea atrage cheltuieli suplimentare pentru angajatori, care vor plăți salariaților o remunerație netă mai mare, dar și mai mulți bani pentru taxele și contribuțiile obligatorii aferente salariului.
Salariul minim pe economie se va majora pentru a două oară în acest an, urmând să ajungă la valoarea de 1.050 de lei. Prima creștere a avut loc la începutul acestui an, când salariul de bază minim brut pe țara garantat în plată a crescut de la 900 de lei până la 975 de lei.
Citește și: Angajatorii decid unde virează salariul angajaților
Totodată, angajatorii care acordă un salariu mai mic decât cel minim riscă o amendă cuprinsă între 1.000 lei și 2.000 lei.
Cât îi va costă pe angajatori majorarea salariului minim
Din 1 iulie, cheltuiala totală a angajatorului cu un salariu minim se va mari cu 93 de lei, comparativ cu valoarea actuală. Practic, pentru acordă un salariu de 1.050 de lei brut, angajatorii trebuie să aloce 1.292 de lei, față de 1.199 de lei cât îl costă până acum plată unui salariu minim de 975 de lei. Această sumă majorată include atât banii care se adaugă la remunerația brută care trebuie plătită angajatului (care va fi de 777 de lei, comparativ cu 724 de lei cât este acum), cât și taxele și contribuțiile ce trebuie plătite suplimentar la stat pentru salariul majorat (242 de lei, față de 224 de lei, valoarea taxelor în momentul de față), conform avocatnet.ro.
Modificarea salariilor în Registrul de Evidența a Salariaților
La costurile menționate anterior se adaugă și cele privind transmiterea în Registrul de Evidența a Salariaților (Revisal) a modificărilor salariale, în situația în care firmele au externalizat acest serviciu către un prestator.
Citește și: România în cifre. Cum a evoluat salariul din anii ’90 până în prezent
Mai exact, majorarea salariului minim brut trebuie raportată obligatoriu în Revisal de toți angajatorii care au angajați plătiți cu minimul pe economie. Nerespectarea acestei obligații poate fi sancționată de inspectorii de muncă cu amenzi cuprinse între 5.000 și 8.000 de lei. Acest serviciu poate fi realizat de către un angajat al firmei sau poate fi externalizat către un prestator.
Prima variantă nu implică costuri suplimentare pentru angajator, pentru că salariatul respectiv este remunerat prin contractul de muncă pentru atribuția pe care o îndeplinește.
În schimb, cea de a două variantă presupune că angajatorul să plătească prestatorului de fiecare data când apare o modificare de transmis în Revisal. Actualizarea registrului cu noile valori salariale și depunerea lui va însemna și cheltuieli adiționale pentru plată acestui serviciu.
Citește și: 5 lucruri pe care nu trebuie să le spunem în negocierea salariului
Prețul aproximativ pentru transmiterea în Revisal variază între 10 și 25 de lei pentru fiecare angajat căruia trebuie să îi fie modificat salariul. Spre deosebire de cheltuielile cu salariul și contribuțiile, care vor fi lunare, costul pentru serviciile de Revisal sunt percepute o singură data, la momentul actualizării registrului.
(Foto: commons.wikimedia.org)








