Ce este nevoie pentru reușita unui parteneriat de afaceri?

Ce este nevoie pentru reusita unui parteneriat de afaceri?

Este posibil ca unii antreprenori să fi folosit timp în carantină pentru a dezvolta o idee de afaceri cu un partener, cum ar fi un membru al familiei sau un prieten apropiat. Este posibil să planifice să formeze un parteneriat pentru noua lor afacere.

Cu toate acestea, înainte de a face echipă, trebuie să ții cont de câteva aspecte importante despre parteneriatele de afaceri. Urmează aceste instrucțiuni înainte de a începe.

1. Cercetează diferite tipuri de parteneriate

A intra în afaceri cu un partener înseamnă a înțelege modul în care ar dori el să conducă afacerea și invers. Un parteneriat vine în mai multe opțiuni structurale.

Parteneriat general
Un parteneriat general, cel mai comun tip de parteneriat, stabilește un acord între partenerii care conduc o afacere. Toate profiturile, pasivele și obligațiile de administrare trebuie împărțite în mod egal între parteneri, scrie business.com.

Citește și: Peste o treime dintre angajaţi vor să lase în urmă programul de lucru standard 9:00-17:00

Cu toate acestea, există un dezavantaj al parteneriatului general. Această entitate este adesea considerată a fi necorporată. Seamănă cu o singură proprietate în sensul că nu există o protecție cu răspundere limitată. În cazul în care apar datorii comerciale, partenerii nu au o limită de răspundere personală pentru datoriile afacerii. Partenerii ar trebui să își folosească bunurile personale pentru a rambursa datoria. În loc să riște acest tip de răspundere, partenerii pot încorpora ca alt tip de parteneriat, cum ar fi un parteneriat cu răspundere limitată (LLP). Sau pot alege să se înscrie ca societate cu răspundere limitată (LLC).

Parteneriat în comun sau parteneriat silențios
Parteneriatele de joint-venture împărtășesc majoritatea asemănărilor ca și parteneriatele generale. Cu toate acestea, un parteneriat în comun este diferit prin faptul că este temporar. Acest tip de parteneriat este conceput să expire. De obicei, este pus în aplicare pentru a accelera anumite procese de afaceri sau când o fază de dezvoltare este finalizată.

Un parteneriat silențios este conceput pentru partenerii care doresc să fie mai puțin activi în companie. Într-un parteneriat silențios, unui partener i se permite să acționeze ca factor financiar al afacerii. Asta ajută la securizarea capitalului și fac din acest obiectiv principal. Ca atare, ei nu participă la operațiunile zilnice ale companiei. Un alt partener își asumă această responsabilitate. Asigură-te că discuți în prealabil cu partenerul tău de ce va fi responsabil fiecare individ într-un parteneriat silențios.

2. Stabiliți un acord de parteneriat scris

Acum, că ești familiarizat cu structurile entității de parteneriat, este timpul să redactați împreună un acord de parteneriat scris.

Ce este un acord de parteneriat? Acesta este un document care responsabilizează fiecare partener pentru rolurile și responsabilitățile sale în cadrul parteneriatului. S-ar putea să știi deja că veți lucra împreună, dar cum arată asta pe foaie? Un acord de parteneriat scris prezintă următoarele clauze de parteneriat:

Termenul parteneriatului. Aceasta este data oficială de începere – inclusiv luna, ziua și anul – parteneriatului. Parteneriatul se așteaptă să continue pe termen nelimitat, cu excepția cazului în care se specifică altfel o dată de reziliere. (Un parteneriat în comun, de exemplu, ar include o dată de încheiere specifică).

Citește și: BestJobs: Scădere de 23% în trimestrul trei pentru joburile de management

Responsabilități. Rolul pe care fiecare partener îl joacă în parteneriat, precum și responsabilitățile sale zilnice, sunt prezentate în această secțiune.

Capital. Cât de mult a contribuit fiecare partener la parteneriat? Indicați întreaga sumă în această secțiune. Includeți detalii suplimentare despre cum și când trebuie plătiți partenerii, condițiile de profit și pierdere pentru fiecare partener și contul în care vor fi păstrați banii.

Admiterea de noi parteneri. Care sunt regulile pentru admiterea de noi parteneri într-un parteneriat? Această secțiune prezintă procesul de admitere a noilor parteneri și rolurile pe care aceștia le vor juca în cadrul acestuia.

Retragerea voluntară / involuntară a partenerului. Ce se întâmplă dacă un partener părăsește parteneriatul sau pleacă involuntar? Ce se întâmplă în continuare? Termenii trebuie descriși pentru procesul de retragere. În unele cazuri, acest lucru poate duce la dizolvarea parteneriatului.

Moartea unui partener. În cazul în care un partener decedează, trebuie creat un acord care să descrie drepturile partenerului supraviețuitor.

Este foarte recomandat ca partenerii să creeze un acord de parteneriat scris. Un acord oral, care este uneori utilizat în locul unui acord scris, poate crea complicații într-un parteneriat. De exemplu, poate deveni prea dificil să ne reamintim data exactă la care au fost introduși anumiți termeni.

Citește și: Antreprenorii estimează scăderea activităţii în construcţii şi servicii

De-a lungul timpului, puteți face mici modificări în cadrul parteneriatului dvs. Se pot face modificări la acordul de parteneriat scris, pot fi admiși noi parteneri, iar afacerea însăși se poate îndrepta către direcții noi și interesante. Discută totul cu partenerul tău. Revedeți și votați împreună cu privire la toate lucrurile înainte de a merge mai departe – și bucurați-vă de munca în echipă pe care o aduce un parteneriat.

Sursa foto: Unsplash

  •  
  •  
  •  
  •  
  •