54% dintre români încă plătesc cash atunci când călătoresc

54% dintre romani inca platesc cash atunci cand calatoresc

Mai mult de jumătate dintre români (54%) au declarat că încă plătesc cash atunci când călătoresc, acesta fiind unul dintre cele mai mari procente în rândul celor 24 de naţionalităţi chestionate, arată un studiu realizat de un motor de căutare pentru călătorii.

„Modalitatea de cheltuire a bugetului de vacanţă prezintă un aspect interesant în contextul evoluţiei tehnologice şi al diversificării metodelor de plată: 54% dintre români au declarat că încă plătesc cash atunci când călătoresc, fiind unul dintre cele mai mari procente în rândul celor 24 de naţionalităţi chestionate. Doar respondenţii din Germania şi Austria ne depăşesc, 58% dintre participanţii la studiu marcând această variantă de plată. Cei care folosesc banii lichizi cel mai puţin în timpul călătoriilor sunt norvegienii, 75% dintre ei afirmând că obişnuiesc să plătească folosind cardul sau aplicaţiile de plăţi”, arată analiza citată.

Studiul realizat de echipa motorului gratuit de căutare pentru călătorii momondo.ro arată că metodele alternative de plată au nevoie de mai mult timp pentru a fi folosite constant de către români.

De asemenea, majoritatea românilor (59%) obişnuiesc să facă economii în timpul anului pentru a le folosi în timpul vacanţelor, la fel ca anul trecut (60%). Pe lângă abţinerea de la cumpărături mai puţin necesare sau servitul meselor în oraş, o diferenţă de abordare interesantă apare în privinţa transportului zilnic. „Dintre cei care obişnuiesc să călătorească mai mult în interes de serviciu (Business Travelers), 18% au precizat că în zilele obişnuite preferă să meargă pe jos sau să folosească bicicleta pentru a salva banii de combustibil pentru vacanţe, în timp ce dintre călătorii Non-Business doar 9% folosesc acest mijloc de economisire. Per total, românii preferă să meargă pe jos sau cu bicicleta cu 2% mai mult faţă de anul anterior şi faţă de media tuturor răspunsurilor la nivel global”, potrivit studiului.