7 din 10 angajați și-ar suna medicul de familie dacă ar avea simptome de COVID-19

7 din 10 angajati si-ar suna medicul de familie daca ar avea simptome de COVID-19

Dacă ar avea simptome asociate Covid-19, 7 din 10 respondenți la un sondaj realizat de platforma de recrutare BestJobs și-ar suna medicul de familie pentru a cere îndrumare. 15,3% ar chema ambulanța, iar 10,7% spun că ar rămâne în casă și s-ar trata singuri, fără să ceară sfatul medicului.

Dacă nu e vorba de o urgență medicală, peste 60% dintre respondenții la sondajul BestJobs preferă să evite spitalele și să trateze acasă eventualele probleme medicale ușoare sau medii, care nu au legătură cu coronavirusul, consultându-și medicul de familie, și mai puțin de 4% ar chema o ambulanță pentru a merge la spital.

Citește și: Sfaturi și măsuri de prevenție pentru antreprenori în situații de criză

În urma restricțiilor impuse de autorități pentru a preveni răspândirea epidemiei de Covid-19,  41% dintre intervievați spun că ies afară din casă o dată sau de două ori pe săptămână, în timp ce 37% se găsesc aproape zilnic în situația de a ieși afară din casă, motivele principale fiind cumpărăturile de strictă necesitate (76,4%), job-ul, în cazul celor care nu lucrează remote (39,3%), dar și mișcarea fizică (18,4%).

Majoritatea angajaților români își iau însă măsuri de precauție atunci când ies din casă: poartă mască (85%) și mănuși (60,4%), și au mereu cu ei un dezinfectant de mâini (50,6%). În plus, mai bine de 77% dintre angajații chestionați evită atât să se apropie de alți oameni, cât și să meargă în locuri aglomerate, iar alți 67,2% se feresc să urce în mijloacele de transport în comun. 

Citește și: Efectele coronavirusului. Peste 70% dintre companii nu au o strategie pentru astfel de situații

Astfel, dezinfectanții (75,5%), măștile (74,5%) și mănușile (62,3%) sunt produsele de protecție pe care le dețin majoritatea angajaților români, iar cei mai mulți (25,8%) dintre respondenții la sondajul BestJobs au cheltuit pe astfel de achiziții în medie între 50 și 100 lei.

Sondajul a fost efectuat în perioada 10-20 aprilie 2020, pe un eșantion de 882 de utilizatori de internet din România.

Sursa foto: Unsplash

  • 1
  •  
  •  
  •  
  •