Horváth & Partners: Un plan de continuitate a afacerii poate crește șansele unei companii de a supraviețui unei crize cu minimum 30%

Horváth & Partners: Un plan de continuitate a afacerii poate creste sansele unei companii de a supravietui unei crize cu minimum 30%

Un plan bine pus la punct de continuitate a afacerii crește cu cel puțin 30% șansele unei întreprinderi de a face față unei crize precum cea pe care o traversăm în aceste zile.

Companiile încearcă să se replieze, să se adapteze și să își continue activitatea prin adoptarea unor soluții pentru menținerea în funcțiune a unor procese de business esențiale, potrivit reprezentanților Horváth & Partners, companie de consultanță în management.

Citește și: Deloitte: Piețele financiare, imposibil de previzionat! Încrederea, un indicator important în acest moment

Experții companiei au dezvoltat un cadru de management ce presupune o abordare în trei pași, care ajută la stabilizarea proceselor în perioadele caracterizate de incertitudine puternică, cum este situația actuală generată de pandemia de COVID-19.

Acestea se aplică și în alte situații de pericol cum sunt crizele financiare, inundațiile, cutremurele sau alte amenințări care prezintă riscuri majore pentru companiile care nu au planuri de urgență pentru a gestiona situațiile extreme sau evenimentele de tip Black Swan – situații foarte rare, pe care nu le anticipează cu adevărat nimeni, dar ale căror efecte sunt cu atât mai devastatoare.

„Procesele esențiale care mențin o companie în stare de funcționare trebuie să rămână stabile, chiar și în situații neobișnuite, cum este cea pe care o traversăm acum, considerată fără precedent de la încheierea ultimei conflagrații mondiale.

Prin urmare, este necesară protejarea resurselor importante fără de care funcționarea devine imposibilă, adică a angajaților, a serviciilor IT, a furnizorilor externi etc.

Citește și: Efectele coronavirusului. Peste 70% dintre companii nu au o strategie pentru astfel de situații