Proximity marketing sau cum să interacționezi cu clienții în timp real

Cum ar fi să ne plimbă prin mall, iar pe telefonul mobil să primim mesaje cu toate reducerile și ofertele din magazine? Prin intermediul Zoniz, o platformă de mobile proximity marketing destinată spațiilor și rețelelor comerciale, acest lucrul este posibil. 

Aplicația Zoniz este un produs 100% românesc, gândit după o tehnologie lansată de Apple în urmă cu 2 ani. Dezvoltată de compania Global e Business Solution (GEBS), platforma Zoniz se bazează pe tehnologia Bluetooth Low Energy (BLE) și pe transmițători radio (beaconi), cu ajutorul cărora se pot trimite informații personalizate utilizatorilor de smartphone, în funcție de preferințele acestora și de locul în care se află.

Astfel, prin intermediul Zoniz, brandurile vor putea interacționa în timp real cu vizitatorii spațiului comercial și vor avea posibilitatea să realizeze campanii de marketing relevante în funcție de afinități.

În România, Ciprian Pasca, country manager al soluției de proximity marketing, a implementat-o în șapte locații – patru în Cluj și trei în București. Primul spațiu comercial în care este implementată soluția este AFI Palace Cotroceni.

„Am început testele alături de zece magazine partenere, urmând ca din august să cooptam mai multe. Am instalat sute de beacon-uri în incinta mall-ului, acestea transmițând oferte clienților care au instalată aplicația, atunci când trec pe lângă ele”, a explicat Pasca.

Pentru ca un utilizator să poată primi în timp real oferte și informații relevante atunci când se află în AFI Palace Cotroceni, trebuie să își descarce aplicația Zoniz, să își activeze modul Bluetooth Low Energy (BLE) și să permită primirea notificărilor.

„Utilizarea telefoanelor mobile a devenit indispensabilă pentru consumatori, iar dezvoltarea unei aplicații care să le permită acestora interacțiunea în timp real cu anumite locații prin intermediul smartphone-ului reprezintă un pas firesc în era digitală. Prin intermediul aplicației Zoniz, magazinele din AFI Palace Cotroceni își pot întâmpina vizitatorii cu mesaje personalizate când revin în magazin, le pot oferi informații despre ofertele existente sau pot utiliza o serie de modalități de interacțiune directă cu posesorii de device-uri smartphone. Posibilitățile sunt nelimitate atât timp cât informațiile sunt relevante pentru utilizatori și invariabil se crează o experiență unică între brand și consumator prin intermediul mesajelor personalizate”, declară Fridolin Bic, CEO Global e Business Solution (GEBS).

Avantajele aplicației

Aplicația Zoniz poate fi descărcată direct din App Store sau Google Play și este disponibilă pe toate telefoanele cu sistem de operare Android sau iOS care utilizează tehnologia Bluetooth Low Energy (BLE).

Odată ce și-au instalat aplicația de proximity marketing, utilizatorii vor avea posibilitatea să gestioneze ofertele, să aleagă brandurile și tipurile de acțiuni de care sunt interesați astfel ei vor intra în contact doar cu informații relevante pentru ei. Mai mult decât atât, brandurile își pot crea propriile campanii promoționale prin intermediul modulului de campaign management al Zoniz, existând șabloane predefinite pentru diferite categorii precum discounturi, vouchere, concursuri, treasure hunt, sondaje, informări.

„Prin această aplicație poate fi localizat mai ușor magazinul preferat, se pot afla informații în timp real despre reducerile și ofertele existente, sau chiar se pot intermedia anumite acțiuni care să ne facă experiența de shopping mai plăcută. Astfel, noua tehnologie nu va înlocui experiența in-store, ci o va îmbunătăți. Mai mult decât atât, vom avea posibilitatea ca în viitorul apropiat să generăm statistici relevante despre campaniile pe care le desfășurăm și să ne adaptăm strategiile în funcție de rezultate”, declară David Hay, CEO AFI Europe România.

Un alt avantaj oferit de aplicația Zoniz este faptul că fiecare campanie poate să fie urmărită în timp real și îmbunătățită pe baza statisticilor înregistrate în sistem.

De asemenea, sistemul permite blocarea anumitor mesaje pe care clienții nu doresc să le primească, ajutând și la targetare.

(Foto: AFI Palace Cotroceni/Facebook)

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •