My HR Lab: Provocările HR-ului legate de munca remote în contextul Covid-19

Provocarile HR-ului legate de munca remote in contextul Covid-19

În perioada aprilie 2020, compania My HR Lab a derulat în mediul online chestionarul intitulat “Provocările HR-ului legate de munca remote în contextul creat de Covid-19”, chestionar la care au răspuns peste 100 de profesioniști implicați în procesele de resurse umane din România. 

Ținând cont de contextul creat de Covid-19, cele mai mare provocări pe care oamenii de HR le întâmpina în implementarea muncii remote sunt: gestionarea documentelor administrative (52%), aplicarea legislației (25%) și evidența orelor lucrate de către colegi (21%).

Citește și: Sfaturi și măsuri de prevenție pentru antreprenori în situații de criză

Beatrice Galațanu – Owner & Trainer My HR Lab: “Faptul că, în contextul creat de Covid-19, birocrația reprezintă pentru HR o problemă în implementarea muncii remote nu este o noutate. Înainte de pandemie, cele mai multe acte precum: contractul de muncă, adeverințele sau cererile de concediu existau și se semnau în format fizic”.

ShortHRquiz – Provocările HR-ului legate de munca remote în contextul Covid-19 (1)

Pentru 50% dintre respondenți este destul de dificil să transmită în organizație diferitele schimbări care intervin în această perioadă. De asemenea, 24% dintre oamenii de HR consideră că a comunica cu angajații care au copii și stau cu ei acasă reprezintă o altă provocare. Alte dificultăți cu care HR-ul se confruntă legat de comunicare sunt: discuțiile cu instituțiile statului (18%), cu hiring managerii (17%) sau cu board-ul companiei (16%). În ceea ce privește desfășurarea activităților care țin de întregul departament de resurse umane, cele mai mari provocări sunt:

  1. menținerea engagement-ului în echipă;

  2. induction-ul/ onboarding-ul noilor colegi;

  3. gestionarea cerințelor venite din partea angajaților care lucrează remote;

  4. gestionarea interacțiunii cu candidații.   

Beatrice Galațanu – Owner & Trainer My HR Lab: “O provocare importantă pe care o întâmpină HR-ul în această perioadă este legată de onboarding-ul noilor colegi, care acum se desfășoară online. Conform unui sondaj realizat de noi anul trecut, doar 50% dintre companii aveau un proces de onboarding definit și implementat. Ținând cont de contextul actual, companiile vor fi nevoite să-și regândească strategiile și procesele de HR pentru a se adapta diferitelor schimbări legate de munca remote sau de distanțarea fizica impusă de pandemie”.

Citește și: Efectele coronavirusului. Peste 70% dintre companii nu au o strategie pentru astfel de situații

Chestionarul “Provocările HR-ului legate de munca remote în contextul creat de Covid-19”,  a fost promovat în luna aprilie 2020 pe site-ul My HR Lab și pe paginile de Facebook, LinkedIn și Instagram ale My HR Lab. Au răspuns întrebărilor un număr de 103 profesioniști implicați în procesele de resurse umane.

Dintre aceștia, 42% lucrează în IT&C, 12% sunt angajați în companii active în domeniul serviciilor profesionale, 8% în outsourcing, 8% în retail, 6% în producție, 5% în financiar, în timp ce 18% lucrează în alte industrii. Dintre respondenți, 65% lucrează în multinaționale, 24% în companii locale și 8% în companii mixte. De asemenea, 55% sunt seniori (>7 ani experiență), 31% sunt specialiști (3 – 7 ani experiență), iar 14% sunt juniori (1 – 3 ani experiență).

Sursa foto: Unsplash