Cât de mult definesc culorile un logo?

Cât de mult definesc culorile un logo?

Cat de importantă este culoarea pentru un brand? Cum ne-ar putea influența o schimbare de cromatică modul în care ne raportăm la un brand sau altul?

Într-un experiment recent, graficiana Paula Rupolo a încercat să schimbe schemele de culoare ale unor mari branduri pentru a vedea ce impact are asupra identității unui brand, informează fastcodesign.com.

„Culorile sunt primele lucruri pe care le remarci la un logo, ele sunt primele care ne ajung la creier. Abia apoi vezi forma logo-ului, semnele, topografia”, spune Paula Rupolo

În ce a constat experimentul? Paula a modificat logo-ul McDonald’s folosind schemele de culoare de la brandul Subway, iar Coca-Cola a căpătat culorile de la Pepsi. Twitter și Facebook și-au modificat nuanțele de albastru.

„Vorbim despre branduri foarte mari. Practic, ei dețin culorile logo-urilor lor. Atunci când faci schimb de culori cu acele branduri care îți sunt competitori direcți, creierul observă imediat că ceva nu se potrivește”.

Asocierile dintre culori și emoții sunt universale, dar și foarte personale. Fiecare culoare în parte, spun specialiștii poate fi asociată cu o anumită emoție:

  • Albastrul este asociat cu ideea de calm și de încredere
  • Verdele semnifică încredere, naturalețe
  • Roșul este asociat cu pasiunea, pericolul, urgența

Desigur, orice brand trebuie să înțeleagă și semnificațiile culorile raportându-se la culturi. De exemplu, în culturile vestice, albul semnifică pace și onestitate, în timp ce în culturile estice, este asociat cu masculinitatea, cu ideea de yang în ying și yang.

Paula Rupolo este de părere că atunci când creezi logo-uri trebuie să îi gândești mai întâi forma și abia apoi culoarea:

„Înveți că forma este prima și după ce nimerești ceva bine, abia atunci începi să testezi culorile și să vezi ce reacții obții din ele.  Odată ce ai atașat o culoare brandului tău, este foarte greu să mai faci modificări”, spune Paula.

Pe de altă parte, spune Paula Rupolo, există și excepții.  În cazul McDonald’s schimbarea de culoare a fost o mișcare de rebranding foarte bună. Trecerea la o schemă de culori cu verde și galben arată faptul că își dorește să fie mai eco.

Care sunt concluziile experimentului?

Paula Rupolo spune că albastrul, galbenul și roșul sunt, în continuare, unele dintre cele mai folosite culori de către marile companii.

În același timp, ea explică faptul că multe branduri folosesc scheme de culoare similare. Cele mai puternice și mai cunoscute reușesc să păstreze o identitate de culoare singurală (așa cum esteCoca-Cola) sau nici una (precum Apple sau Nike).