- se renunță la condiționarea angajatorilor de a demonstra că nu au capacitatea financiară de a plăti integral salariile angajaților pentru a se suporta de către stat indemnizațiile de șomaj tehnic;
- se clarifică faptul că obligația angajatorilor de a acorda indemnizațiile de șomaj tehnic se plafonează la maxim 75% din câștigul salarial mediu brut (adică, 4072 lei) pentru fiecare angajat al cărui salariu de bază depășește câștigul salarial mediu brut (adică, 5429 lei); angajatorii pot să suplimenteze din fondurile proprii diferența până la minimum 75% din salariul de bază, în cazul angajaților cu salarii lunare care depășesc nivelul de 5429 lei;
- termenul de decontare a indemnizațiilor de către bugetul de șomaj s-a redus la 15 zile de la depunerea documentelor prin poștă electronică de către angajatori;
- se introduce un nou termen de plată de 3 zile lucrătoare de la momentul decontării sumelor de la stat, în care angajatorul trebuie să vireze angajatului indemnizația de șomaj tehnic la nivelul net;
- PFA, PFI, Întreprinderile Individuale sau Întreprinderile Familiare precum și persoanele care obțin exclusiv venituri din drepturi de autor și drepturi conexe care își întrerup activitatea beneficiază de o indemnizație egală cu 75% din câștigul salarial mediu brut, această indemnizație fiind supusă impozitării și plății contribuțiilor sociale.
Citește și: Sfaturi și măsuri de prevenție pentru antreprenori în situații de criză












