Hollis Thomases, fondatoare a companiei Web Ad.vantage, care se ocupă cu dezvoltarea de strategii digitale pentru companii, arată într-un articol pentru Inc.com că Google este mai mult decât un motor de căutare şi a dezvoltat câteva instrumente gratuite care pot ajuta la creşterea afacerilor.
1. Google Trends
Pentru a vă dezvolta afacerea în vremuri de schimbare rapidă, trebuie să determinaţi ce fel de limbaj de marketing şi ce termeni descriptivi să folosiţi pentru materialele de vânzări şi pentru SEO. Treceţi unii dintre termenii folosiţi prin motorul de căutare Google Trends pentru a vedea cum s-au schimbat căutările după aceşti termeni, de-a lungul timpului. Căutaţi-i pe cei care încă sunt la modă şi urmăriţi şi detaliile adiţionale pe care le oferă Google.
2. Think With Google
Think With Google este un instrument gratuit de marketing care conţine trenduri de consum, ponturi de marketing, studii de caz şi cercetări din industrie.
3. GoMo
67% dintre oameni spun că un site cu o versiune prietenoasă pentru mobil îi face mai dispuşi să cumpere un produs sau să folosească un serviciu, iar 50% dintre clienţi vor intra mai rar pe site-ul tău dacă acesta nu este mobile friendly!
Ca urmare, Google oferă un serviciu de construcţie de site-uri în varianta pentru telefon mobil. GoMo poate să verifice şi dacă site-ul dvs. este sau nu mobile friendly.
4. Aplicaţia My Business Story din YouTube
Folosind acest ghid şi instrument, puteţi crea mici filme online de calitate. Tot ce trebuie să faceţi este să vă creaţi un cont de YouTube gratuit şi să încărcaţi videoclipuri şi poze. Instrumentul vă va ghida prin template-uri pentru a adăuga grafice şi muzică.
5. Google+ Hangouts
Instrumentul de live video chat şi sharing Hangouts este foarte popular. Mediul de business îl poate utiliza pentru întâlniri online, sesiuni de brainstorming sau de întrebări şi răspunsuri.
6. Aduceţi-vă afacerea online
Deoarece 97% dintre americanii care folosesc Internetul caută să achiziţioneze online bunuri şi servicii locale, fiecare mică afacere locală are nevoie de un site. Dar, potrivit Google, peste jumătate dintre micile afaceri americane nu au unul. Pentru a soluţiona această problemă, Google oferă serviciul Get Your Business Online, de construcţie de site-uri, înregistrare de nume de domenii şi hosting gratuit timp de un an. Site-ul are resurse gratuite pentru a ajuta afacerile mici să crească şi să-şi facă publicitate online.
7. Trusted Stores
Pentru site-urile de shopping online, Google’s Trusted Stores poate linişti consumatorii în legătură cu siguranţa site-ului şi cu calitatea serviciilor pe care le vor primi. Includerea în serviciul Google Trusted Stores înseamnă că site-urile respective trec un test de fiabilitate de navigare online pentru client şi primesc, la final, garanţia “Trusted Store”.