33% dintre clienţii serviciilor de management al averii intenţionează să îşi schimbe furnizorul

33% dintre clientii serviciilor de management al averii intentioneaza sa isi schimbe furnizorul

Un număr tot mai mare de clienţi ai companiilor care oferă servicii de administrare a averii sunt dispuşi să plătească pentru consultanţă financiară, dar aşteptările lor privind valoarea adăugată se schimbă rapid, iar 33% dintre clienţii unor astfel de companii au schimbat furnizorul în ultimii trei ani, un procent similar intenţionând să procedeze la fel în următorii trei ani, potrivit ediţiei 2019 a raportului EY – Global Wealth Research.

Raportul îşi propune să sondeze modul în care clienţii valorizează serviciile oferite de companiile de wealth management şi cumulează răspunsurile unui sondaj derulat în rândul a 2.000 de clienţi care folosesc servicii de administrare a averii şi concluziile discuţiilor cu 50 de directori executivi din acest domeniu.

”Deoarece niciun furnizor nu poate satisface integral diversele nevoi ale respondenţilor, clienţii serviciilor de administrare a averii colaborează, în medie, cu cinci tipuri diferite de furnizori. Având în vedere că industria se confruntă cu noi concurenţi, noi tehnologii şi schimbarea aşteptărilor clienţilor, furnizorii acestor servicii trebuie să îşi evalueze ofertele şi să-şi redefinească modul în care furnizează consultanţa financiară”, se arată în comunicat.

Potrivit studiului, în următorii trei ani se preconizează o creştere de 18% a accesării serviciilor oferite de consultanţi independenţi, sugerând că flexibilitatea soluţiilor şi a tarifelor lor este mai atractivă pentru clienţi. În mod similar, procentul respondenţilor care intenţionează să utilizeze serviciile companiilor FinTech este estimat să crească de la 38% în prezent la 45% în următorii trei ani.

”Deşi aceşti nou-veniţi administrează active cu valoare mai mică, studiul indică faptul că numărul respondenţilor care utilizează servicii prin FinTech este similar cu cel al respondenţilor care apelează la instituţii consacrate de administrare a averii”, se arată în comunicat.

Astfel, respondenţii se îndreaptă astfel către furnizorii mai mici şi mai agili (în special companii FinTech şi consultanţi independenţi) pentru a beneficia de soluţii personalizate. Studiul arată că administratorii tradiţionali de active ar trebui să ţină cont de acest lucru şi să vină cu oferte potrivite, cum ar fi, anticiparea evenimentelor importante din viaţa clienţilor şi adaptarea la acestea în mod proactiv, potrivit EY.

Şi canalele digitale evoluează mai rapid decât au anticipat administratorii de averi şi clienţii acestora în urmă cu trei ani.

”În 2016, doar 20% dintre clienţi preconizau că vor alege să utilizeze aplicaţii mobile pentru activităţile de administrare a averilor până în 2019, în timp ce studiul actual arată că 41% dintre respondenţi preferă aceste aplicaţii ca principal canal pentru administrarea averilor”, se arată în comunicat.

În plus, în privinţa noilor tehnologii, doar 1,4% dintre respondenţi preferă, în prezent, asistenţi digitali şi cu activare vocală drept principal canal. Însă, 9% dintre respondenţi declară că vor alege acest canal în viitorul apropiat. Este însă posibil ca aceste cifre să subestimeze semnificativ potenţialul de creştere, la fel cum a fost subestimat şi cel al aplicaţiilor mobile în 2016, potrivit EY.

”În pofida creşterii rapide a cererii de soluţii digitale, respondenţii îşi doresc interacţiune umană. 25% preferă discuţiile faţă în faţă sau la telefon drept principală metodă de interacţiune, iar aproape jumătate dintre respondenţi (42%) preferă aceste metode când vine vorba de consultanţă financiară”, se arată în comunicat.