70% din angajați sunt demotivați la muncă. Cum se poate schimba situația?

4 sfaturi pentru femeile care conduc un business

Unul dintre cele mai distructive lucruri într-o organizație este stilul de management care nu susține motivația angajaților. Studiul făcut de Gallup arată că 70% din angajați se consideră demotivați la locul de muncă. Majoritatea companiilor eșuează în a-i determina pe manageri să își păstreze angajații implicați.

O cercetare făcută de Universitatea din California a arătat că angajații motivații sunt cu 31% mai productivi, aduc vânzări cu 37% mai mari, sunt mai creativi. Aceștia au 87% mai puține șanse în a-și da demisia, conform unui eșantion de 50.000 de oameni studiat de către Consiliul de Leadership Organizațional.

O concluzie clară este că oamenii își părăsesc managerii, nu job-urile.  Urmează o serie de comportamente și acțiuni pe care managerii trebuie să le oprească pentru a putea ajunge la o colaborare sănătoasă.

Numărul mare de reguli inutile.

Companiile trebuie să funcționeze pe baza unor reguli, dar asta nu înseamnă că orice poate fi o încercare de a stabili ordinea și a forța anumite limite. Când te simți privit și urmărit, vei căuta un alt loc de muncă.

Reușitele nu sunt recunoscute.  

Puterea unui “Foarte bine”, “Bravo”, “Felicitari” este mare și importantă pentru oricine. Mai ales pentru angajații care muncesc din greu și își dedică energia pentru task-urilor lor. Managerii au rolul de a știi ce recompensă, atitudine îi face pe angajați să se simtă bine și recunoscuți pentru succesele lor.

Angajarea și promovarea oamenilor nepotriviți.

Un anagajat muncitor și responsabil își dorește să facă echipă cu cineva potrivit cu el. Este un factor demotivant să lucrezi cu o persoană nepotrivită sau să vezi cum alt coleg primește o promovare, deși nu i se cuvine conform realizărilor cerute.  

Tratamente egale.

Deși acest comportament este necesar în școli, la un loc de muncă poate cauza conflicte majore între un angajat ce merită anumite beneficii în concordanță cu munca depusă și un altul, care nu demonstrează aceleași calități.

Toleranța pentru performanță slabă

Orice verigă slabă va trage după ea toată structură organizației, inclusiv pe angajații de top.

Nerespectarea unei promisiuni

Respectul și încrederea se stabilesc prin promisiunile atinse. În cazul în care managerul își retrage cuvântul și nu îndeplinește ceea a promis, situația se schimbă. Angajatul se va simți înșelat, dezamăgit și neîncrezător în companie, pentru că, până la urmă, dacă nici un manager nu își respectă cuvântul, atunci cine ar face-o?

A fi indiferent.

Mai mult de jumătate din angajații care pleacă de la un job o fac din cauza relației cu șeful lor. Companiile de succes au grijă că managerii să îmbine echilibrat partea profesională cu atitudinea umană. Ei sunt acei șefi care sărbătoresc reușitele, empatizeaza cu cei care trec prin momente dificile, au grijă de creșterea profesională a celor din echipă.

Odată ce comportamentele de mai sus au fost înlăturate, se poate lucra la îmbunătățirea lucrurilor prin adoptarea unor reguli sănătoase.

Regula de platină

Regula de aur are un atribut fatal: se bazează pe presupunerea că orice om vrea să fie tratat la fel ca și restul. Noua propunere aduce perspectivă de a trata fiecare individ diferit, conform a ceea ce se potrivește cu acesta: recunoașterea în public, în particular, felicitările subtile și alte metode. Managerii buni se pricep în a-i citi pe ceilalți și să își ajusteze comportamentul aidoma acestora.

Fii puternic fără a fi dur.

Puterea este o calitate importantă într-un lider. Oamenii vor o dovadă că liderul este puternic înainte de a decide dacă îl urmează sau nu. El trebuie să fie capabil să ia deciziile dificile și să aibă că interes binele grupului. Angajații se vor simți mai încrezători în propriile forțe dacă au că exemplu un manager care va menține un curs echilibrat al lucrurilor. Doar că această forță nu se impune asupra celorlalți, ci se demonstrează prin acțiuni concrete în fața adversității  

O lecție de neuitat: comunicarea este un drum cu două sensuri. Există manageri care se mândresc cu faptul că sunt ușor de abordat și înțelegători, doar că nu ascultă cu adevărat ideile și propunerile venite de la ceilalți. De asemenea, nu oferă feedback și transparență în discuțiile despre un proiect, task, activitate.

A fi un model, nu un predicator. Mării lideri inspiră încredere și admirație prin acțiunile lor, nu doar prin cuvinte. Oricine ar trebui să facă ceea ce și spune. A-i atrage atenția unei persoane că nu demonstrează un anumit comportament atunci când nici tu, că lider, nu îl afișezi, este lipsit de impact și dăunează în relațiile dintre angajat și manager.

Transparența în acțiuni

Managerii de succes sunt transparenți și prevăzători față de obiectivele, așteptările și planurile companiei. Nu încearcă să cosmetizeze adevărul, lucru care ar fi identificat rapid de către angajați.

Fii umil.  

Aroganța unui șef este un factor extrem de pertubator. Un șef apreciat de către angajați se comportă cu aceștia de pe picior de egalitate pentru că nu se consideră mai bun decât aceștia. Își folosești leadership-ul pentru a-i ghida pe cei care nu și-au atins potențialul și a-i face responsabili pentru acțiunile lor.

Interes autentic pentru viața personală și profesională.

Este demotivant când se cere ore extra la muncă, fără a luă în calcul echilibrul cu viața personală a fiecăruia. Este tentant să îi pui să muncească foarte mult pe angajații buni, însă în acest ritm vor pierde energia, motivația și productivitatea.

Dacă se vor cultiva caracteristicile de mai sus și se vor evita factorii negativi, un lider va fi un ghid un model pentru întregul parcurs profesional  unui angajat.

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •