Business productiv: Cum gândesc liderii de succes

Succesul în carieră nu ține atât de mult de noroc, cât de obiceiuri, credințe, pasiuni și atitudine. De cele mai multe ori, între abilitățile antreprenorilor există asemănări foarte mari. Diferența o fac, însă, pattern-urile mentale, modul în care mintea lor se raportează la diverse situații.

În acest sens, iată 10 procese de gândire pe care le au liderii de succes:

Sunt curajoși. Chiar dacă vor pierde, curajoșii tot primesc ceva: experiență, care îi ajută să se dezvolte şi din care învață.

Cred în ei și de aceea au puterea de a merge înainte, în ciuda tuturor problemelor care pot apărea. Găsesc întotdeauna resurse să continue. O atitudine pozitivă poate fi o cale către succes.

Se asociază cu oameni de succes, motivați și în preajma cărora se simt bine. ”Spune-mi cu cine te însoțești, ca să-ți spun cine ești” și pe ce drum ai apucat către destinația ”succes”.

Motivația lor este intrinsecă, mult mai puternică decât cea extrinsecă. Pentru liderii de succes, satisfacția personală este mai importantă decât aprecierea celor din jur, pentru că în fiecare reușită au pus ceva din personalitatea și stilul lor de lucru.

Își fac scopurile ”vizibile”. Fie că au încercuit într-un calendar zilele importante, fie că au notat pe o agendă planul fiecărei săptămâni de lucru, liderii de succes își pun pe hârtie obiectivele. ”Când îți faci scopul vizual, îl faci real. Când îl păstrezi în minte, rămâne doar o dorință”, spun cei de la Entrepreneur.com.

Acceptă provocările, pe care le consideră drept ”busole” pentru viitorul afacerii.

Sunt selectivi și își aleg cu mare atenție fiecare pas pe care trebuie să-l facă pentru a-și atinge scopurile. De asemenea, știu pe cine să delege pentru ca sarcinile să fie realizate exact așa cum și-ar dori.

Sunt dispuși să-și asume riscurile acțiunilor lor, deși sunt conștienți că nu există nici o garanție că se află pe calea succesului.

Fac ceea ce le place și ceea ce se li potrivește cu personalitatea. Astfel, munca devine o plăcere în care investesc pasiune și timp.

Sunt recunoscători pentru reușitele pe care le au, astfel că nu se plâng nici de munca pe care o au de făcut, nici de problemele pe care le întâmpină. Și nu sunt doar recunoscători față de angajați sau clienți, ci și încrezători că pot oferi produse sau servicii de calitate.

(Foto:  Scott Maxwell/Flickr)