Networking cu oamenii pe care nu îi poți întâlni în persoană

Networking

În zilele noastre mulți profesioniști lucrează sau colaborează cu oameni de pe tot globul, ceea ce înseamnă că ai putea avea o mare problemă dacă limitezi relaționarea la întâlniri și ieșiri locale.

Ca să dezvolți relații profesionale solide cu oameni din afara mediului tău trebuie să înveți nuanțele relaționării virtuale, cum ar fi un profil LinkedIn bine dezvoltat pentru că este unul dintre primele locuri în care oamenii se interesează de tine. Îți prezentăm alte trei modalități de a relaționa virtual cu oameni din aria ta de activitate.

Social media este esențială

Poți irosi timp pe ”networking” prin post-ări pe LinkedIn și Twitter, chiar dacă depui efort pentru ele, dacă nu au un obiectiv clar pentru că se vor pierde între milioanele afișate zilnic, iar rezultatele vor fi minime.

Nu publica articole fără target, cu scuza că sunt un exercițiu; în schimb alege câteva persoane, asigură-te că au activitate regulată pe canalele folosite, interesează-te de ceea ce îi interesează.

Aceste persoane pot fi autori pe care îi stimezi, persoane cu care vrei să colaborezi sau ai întâlnit sumar la un eveniment. Apoi, în funcție de situație, poți să le răspunzi la o întrebare de a lor, poți să publici din nou un tweet de-al lor sau să contribui cu un comentariu folositor la o actualizare de-a lor. Încearcă să faci asta pe termen lung, 6-12 luni, să îți recunoască numele și să îl asocieze cu ceva pozitiv, astfel că atunci când se ivește posibilitatea să vă întâlniți, să îi facă plăcere.

Atrage contacte către tine

Și mai bine decât să ai un target, este să găsești o modalitate să atragi tu contacte către tine. Asta te poziționează ca un egal în loc de aspirant care încearcă să intre în vorbă cu ei. Poți să obții asta prin publicarea unor articole care împărtășesc informație folositoare și punctul tău de vedere despre un anumit subiect, fie că este vorba de business, cum să eviți greșeli într-un anume domeniu etc.,așa cum suntem sfătuiți în e-book-ul Stand Out Networking de Dorie Clark. Pentru că dacă este un subiect de interes cu persoana cu care vrei să relaționezi atunci cel mai probabil îți vor găsi articolul și vor deveni interesați de lucrările tale.

Poți să și grăbești un pic lucrurile dacă îi menționezi sau citezi, acolo unde este posibil, în articolele tale; astfel că, dacă au o alertă setată pe Google pentru numele lor, este și mai probabil să găsească rapid articolul tău.

Dezvoltă o strategie de tip ”bookend” care să completeze întâlnirile față-în-față

Relaționarea virtuală funcționează mai bine dacă nu este folosită singular, ci odată ce ai atras interesul sau chiar ai avut contact preliminar cu oameni, poți consolida relația printr-o întâlnire fața-în-față. De exemplu dacă știi că ai posibilitatea de a întâlni pe cineva la o conferință, poți să le scrii pe LinkedIn sau Twitter ca să te prezinți și să sugerezi o dată să vă cunoașteți la eveniment. Puțini oameni sunt atât de atenți cu relaționarea lor virtuală, așa că inițiativa ta va fi memorabilă.

Iar după ce vă cunoașteți, puteți folosi canalele de socializare pentru a păstra relația activă, mai ales dacă nu locuiți în aceeași zonă și este dificil de a păstra legătura.

Relaționarea virtuală nu va putea niciodată să înlocuiască relaționarea față-în-față, dar este o modalitate de a interacționa cu oamenii care nu se află în imediata apropiere dar sunt esențiali succesului tău profesional.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •