Instrument românesc de evaluare a competențelor soft-skills

suport tehnic

Compania de training Human Capital Solutions (HCS) lansează BrainPerform, instrument 100% românesc de evaluare a competențelor bazat pe cercetări de ultimă oră în neuroștiințe comportamentale. Rezultatul a peste 7 ani de dezvoltare, BrainPerform măsoară și raportează nivelul a 12 competențe soft-skills esențiale pentru orice activitate profesională. Printre aceste competențe se numără rezistența la stres, energia, sociabilitatea, deschiderea la nou, rezolvarea de probleme, adaptabilitatea, ascultarea, autonomia etc.

Cum funcționează BrainPerform

Practic, evaluarea BrainPerform se face prin intermediul unei platforme online, unde utilizatorul parcurge o serie de teste, având la dispoziție o anumită perioadă de timp. Pe baza modului în care utilizatorul răspunde în cadrul exercițiilor, a timpilor săi de reacție și a numărului de erori pe care le-a generat în timpul testelor se poate determina gradul de dezvoltare al rețelelor neuronale legate de anumite comportamente care definesc cele 12 competențe evaluate.

Cum aceste competențe stau la baza performanțelor individuale, cunoașterea exactă a nivelului la care se află acestea duce la identificarea clară a nevoilor de dezvoltare ale fiecărei persoane. Ca urmare, pe baza raportului generat în urma testelor, specialiștii echipei HCS elaborează un set de recomandări de îmbunătățire a competențelor prin training, mentoring, coaching sau alte forme de dezvoltare personală.

Citește și Evaluarea angajaților: cum s-a schimbat în ultimii 100 de ani

Acest mod de testare elimină elementul de subiectivitate prezent în testele de măsurare a competențelor soft-skills clasice, bazate pe întrebări și răspunsuri. De asemenea, specialiștii HCS spun că instrumentul de tesare nu poate fi indus în eroare prin răspunsuri anticipative sau considerate dezirabile deoarece măsoară obiectiv performanța obținută în procesul de testare și nu percepția. Astfel, BrainPerform poate fi o soluție pentru:

–          procesul de recrutare a noilor angajați, complementar tehnicilor clasice de intervievare și testare

–          măsurarea nivelului actual de dezvoltare a competențelor angajaților pentru  a identifica mai ușor nevoile de training și dezvoltare

–          consilierea privind alegerea cariererei profesionale

–          ghidarea în procesul de rotație a job-urilor, reorganizări sau restructurări, complementar cu alte instrumente de evaluare

Ce sunt neuroștiințele comportamentale

Neuroștiințele comportamentale cercetează mecanismele creierului care generează comportamentul uman la nivel de rețele neuronale, avantajul acestui tip de cercetare fiind o identificare exactă, obiectivă, a cauzelor pentru care oamenii au un anume comportament într-o situație dată. Descoperirile din acest domeniu au aplicabilitate într-o gamă largă de domenii în care comportamentele individuale sunt esențiale, cum ar fi resursele umane sau marketing-ul.

Foto: stocksnap.io