16 întrebări de pus la începutul unui rebranding

16 întrebări de pus la începutul unui rebranding

Comunicarea dintre agenții și clienți se poate întrerupe sau distorsiona în timpul unui proiect de rebranding. Clienții pot avea o imagine clară asupra a ceea ce vor, însă, când vine vorba de a explica echipei de design obiectivele, mesajul poate fi interpretabil.

Trebuie puse întrebările potrivite care să ajute înțelegerea între cele două părți din proiect. Acest set de întrebări vor determina o înțelegere mai clară asupra obiectivelor dorite de clienți.

Identitatea vizuală dorită de către client

1 . Ce îți place la identitatea actuală a brand-ului?

Înainte de a începe procesul de rebranding, este important să știți care sunt calitățile specifice pe care clientul le apreciază la situația inițială. Există elemente care pot fi păstrate în noua identitate vizuală.

  1. Ce nu îți place la identitatea actuală a brand-ului?

În aceași manieră, este vital să fie cunoscute atributele vizuale ale brand-ului cu care clientul nu este de acord. Acestea vor determina câteva direcții inițiale pentru echipa de creație.

  1. Care este povestea din spatele brand-ului actual?

Brand-urile sunt construite prin povești. Astfel, agențiile trebuie să facă un efort pentru a înțelege povestea ce stă la baza business-ului.

  1. Poți numi câteva exemple de brand-uri pe care le admiri?

O astfel de întrebare pusă clientului poate ajuta echipa de design să construiască o viziune informată și îl obligă pe client să aleagă ce gen de brand vor să reprezinte.

  1. Există adjective anume cu care oamenii asociază brand-ul?

Rugați-vă clienții să găsească termenii descriptivi care să caracterizeze prezența dorită pentru brand. Agenția va putea defini apoi un scop estetic al brand-ului și să înțeleagă mai bine care sunt calitățile prioritare atunci când se va începe proiectul.

  1. Unde se va afla brand-ul tău în 10 ani?

Aspirațiile pe termen lung ale clientului sunt importante și trebuie cunoscute pentru a construi un rebranding de calitate. De asemenea, este important pentru client să înțeleagă faptul că agenția preia proiectul pentru a-l crește.

Cunoașterea audienței principale

  1. Cine este clientul ideal? (pentru cei cărora produsul sau serviciul este destinat)

Imaginea de brand creată nu servește doar ownerului, ci și consumatorilor. Agenția trebuie să facă un efort real, devreme în proiect, pentru a înțelege “persona” ideală către care i se adresează produsul business-ului. Dacă nu există acest profil creat cu ajutorul clientului, atunci este o ocazie bună pentru a construi un profil al consumatorului ideal. Un instrument util poate fi găsit aici.

  1. Cine sunt competitorii direcți?

Cum arată industria? Ce strategie de marketing au celelalte companii? O mare parte din aceste răspunsuri pot fi aflate prin cercetare, dar și prin interogarea clientului asupra propriei definiții despre competiție și piața de business în care activează.

  1. Care sunt nevoile pregnante ale consumatorului ideal?

Deși nevoile consumatorului nu pot fi rezolvate în totalitate prin rebranding, este necesar ca procesul de refacere a identității vizuale să fie făcut în cunoștință de cauză a acestora pentru a poziționa brand-ul în sectorul potrivit de business.

  1. De ce ar trebui ca audiența să aleagă produsul sau serviciul respectiv și nu pe al competiției?

Această întrebare îl determină pe client să se gândească la factorii care fac business-ul său unic în piață. Dezvoltarea unui business care ocupă un loc bun printre competitori depinde de factorii diferențiatori față de aceștia.

  1. Există audiențe la care încă nu se ajunge?

Este relevant să vezi dacă sunt resurse nefolosite la care strategia de marketing nu a apelat.