24 de opțiuni pentru a crește puterea marketingului prin recomandare (WOM)

24 de optiuni pentru a creste puterea marketingului prin recomandare (word of mouth)

WOM sau “word-of-mouth” este o parte din strategia de marketing, pe care multe dintre brand-uri poate nici nu o iau în considerare. Dar cum poți să acționezi asupra unui concept volatil, vorbele spuse între prieteni sau grupuri de oameni? Conform unui studiu facut de Nielsen 92% dintre consumatori au ales acel produs/serviciu pe baza recomandărilor venite de la cei apropiați.

Atenția oamenilor de marketing trebuie îndreptată către această realitate și oportunitate. Ce instrumente avem la dispoziție pentru a crește recomandările oferite produselor?

  1. Urmărește și analizează datele: nu se creează nicio discuție în urma marketing-ului făcut? Verifică datele înregistrate prin acțiunile tale de promovare și vânzări. Poate primești recomandări, însă serviciul pentru clienți este slab și nu le convertește.
  2. Cunoaște industria: de exemplu, 64% din oameni recomandă un restaurant în timp ce mai puțin de 10% au recomandat un instructor de yoga. Cercetează care este media ratei de referință în industria ta.
  3. Construiește un program puternic de referințe: scopul acestora este să încurajeze consumatorii să recomande serviciul și prietenilor. Începe prin a oferi un discount clienților fideli care îți recomandă produsul sau serviciul. Fă tot posibilul să le mulțumești!
  4. Găzduiește evenimente ale comunității: în astfel de ocazii, clienții tăi pot veni cu prieteni sau rude.
  5. Vorbește cu clienții în fiecare zi: în cazul unui manager de restaurant nou deschis, stai de vorbă cu cei care mănâncă acolo și verifică experiența lor pentru a descoperi problemele.
  6. Lucrează cu bloggeri: pentru a crește popularitatea brand-ului tău colaborează cu cei care scriu în online pentru audiența ta țintă.
  7. Organizează o lansare privată cu influencerii din comunitate și posibili clienți.
  8. Reprezentarea vizuală a brandului tău este foarte importantă: lucrează cu un graphic designer pentru a-ți crea o entitate vizuală memorabilă.
  9. Consumatorii apreciază și sprijină autenticitatea: identitatea brand-ului are de câștigat dacă este ilustrată de exemple reale, cum ar fi comunicarea în social media a rezultatelor angajațiilor.
  10. Spune povestea originilor companiei: dacă oamenii cunosc cum și de ce a fost creat business-ul, este foarte posibil să simtă o conexiune puternică față de brand. Poți pune această poveste și pe website, alături de poze și detalii interesante.
  11. Susține o comunicare personală: când clienții celor de la Zappos au nevoie de ajutor, echipa ține neapărat să aibă un impact personal, contactându-i pe aceștia la telefon.
  12. Valorifică angajații: recomandările vin din interior, de la cei care lucrează acolo. Tratează-i bine și corect, iar ei pot cere mai departe celor din grupurile lor să le sprijine business-ul în care lucrează.
  13. Gestionează critica: întâmpină orice plângere cu receptivitate și deschidere. Cercetările arată că oamenii sunt mult mai deschiși să lucreze cu o companie după ce trec printr-o problemă, dacă aceasta se rezolvă.
  14. Comunică despre clienți: transformă consumatorii în mici vedete, publicând pe platformele de comunicare munca lor sau contribuția adusă prin folosirea produsului/serviciului tău.
  15. Vorbește despre business-ul tău: câteodată nu putem separa total mix-ul de viața profesională și personală. Așa că, poți în timpul evenimentelor sociale să menționezi cu tact câteva informații despre munca pe care o faci.
  16. Țintește spre conținut creat de către comunitate: încurajează-ți consumatorii să își împărtășească experiențele prin intermediul conținutul generat în social media. Dezvoltă hashtag-uri și distribuie conținutul – oricui îi place să primească atenție pentru ceea ce scriu.
  17. Cărți de vizită: poți ruga prietenii, familia, colegi să țina cu ei cărți de vizită și să le ofere dacă întâlnesc pe cineva care ar avea nevoie de ceea ce tu poți oferi.
  18. Review-uri: Orice business care are parte de feedback pozitiv va fi recomandat mai departe. Creează o mică strategie de a-ți ruga clienții fideli să îți ofere câte un review despre cum a fost experiența expunerii la produsul/serviciul oferit.
  19. Construiește autoritate în nisa ta: Ai opinii asupra a ceea ce se întâmplă în industrie? Împărtășește public perspectiva ta prin unicitate și postări pe blog poziționate corect pentru audiența de interes.
  20. Relații, relații, relații: privește networking-ul ca pe o oportunitate pentru a vorbi despre misiunea business-ului tău. Legăturile nou create pot crește valoarea marketing-ului prin recomandare.
  21. Pune întrebări: un studiu condus de către Search Engine Land a demonstrat că 16% dintre oamenii pe care îi întrebi dacă îți vor recomanda business-ul o vor face.
  22. Dezvoltă parteneriate cu alte brand-uri: puteți să vă sprijiniți reciproc eforturile de “wordofmouth” marketing. Dezvoltați idei împreună și construiți o campanie de “referral” care să ajute ambele companii.
  23. Schimbă CTA-ul: apelul de a face o acțiune determină consumatorul să treacă prin canalul de vânzare sau să achiziționeze produsul. Găsește formula potrivită, la care reacționează cei din audiența targetată.
  24. Predă cursuri, training-uri: să luăm exemplul unui deținator al unei patiserii. Prin susținerea câtorva cursuri despre patiserie sau cofetărie, se poate atrage atenție pozitivă către business.

Sfaturile de mai sus sunt atât de bune pe cât de profesionist este produsul sau serviciul. Ca om de marketing, poți porni și susține o conversație despre brand, însă nu poți controla ceea ce vor spune oamenii. Asigură-te că vei comunica conform valorilor brand-ului și vei respecta audiența în acest proces.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •