2014, anul în care toată lumea trebuie să devină un specialist în marketing și social media

2014, anul în care toată lumea trebuie să devină un specialist în marketing și social media

2014 este anul în care toată lumea trebuie să devină un specialist în marketing și social media, este de părere Clara Shih, membră a bordului administrativ al Starbucks Corporation și CEO al companiei de software, Hearsay Social, potrivit Harvard Business Review.

În condițiile în care deja 77% dintre organizațiile aflate în Top 500 au o echipă dedicată în cadrul companiilor lor strategiilor pentru rețelele de socializare, este clar, spune Clara, că vorbim astăzi de un nou nivel de promovare și de comunicare pentru branduri.

Din punctul ei de vedere, marketingul prin intermediul rețelelor de socializare nu și-a atins încă adevăratul potențial. În viitorul apropiat, însă, tot mai multe afaceri mai mari sau mai mici vor integra social media în strategie lor de corporație și vor acorda mai multă atenție la ceea ce se întâmplă pe conturile de Facebook, LinkedIn sau Twitter.

Deja multe companii renunță să mai privească social media ca un aspect opțional și îl iau ca pe unul imperativ.

„În 2014, tot mai multe companii vor intra într-un nou val, acela în care toți cei din organizație vor contribui la strategia de social media. În timp ce echipe de corporate marketing continua să folosească Facebook, Twitter și LinkedIn pentru a crește vizibilitatea unui brand, echipele de vânzare vor începe să se folosească tot mai mult de rețelele de socializare pentru a înțelege mai bine consumatorii și pentru a ajunge la ei în mod autentic (…). Chiar și angajații care nu au contact direct cu clienții, vor fi încurajați să își promoveze compania, orcând au ocazia să o facă online”, explică Shih.

Clara numește acest fenomen drept al treilea val de „social business” și înseamnă trecerea de la momentul în care câțiva marketeri se ocupau de conturile pe rețelele de socializare ale companiilor, al mobilizarea tuturor angajaților în această direcție.

„Pănă la urmă, oamenii cumpără de la oameni, nu de la companii. Oamenii au încredere în alte persoane, nu în corporații”.

Autenticitatea devine, astfel, o cerință importantă în afaceri, în zilele noastre, iar încurajarea angajaților să folosească rețelele de socializare în business va deveni una dintre principalele modalități prin care marile companii vor putea rămâne în top, este de părere Clara.