Cum poate beneficia businessul tău de economia colaborativă

Nu mai este nici o urmă de îndoială că economia colaborativă deja câștigă foarte mult teren și că înlocuiește multe dintre aspectele uzuale ale economiei tradiționale. În timp ce businessuri precum JustPark sau AirBnB se bazează exact pe principiile acestei noi forme economice, businessurile construite în mod obișnuit încă se feresc de aceste tipuri de tranzacții și le consideră adecvate mai mult pentru persoane fizice.

Dar și afacerile clasice pot beneficia de anumite avantaje dacă acceptă să iasă puțin din cutumele mediului și industriei.

În special pentru businessurile mici, economia colaborativă poate fi o variantă excelentă pentru reducerea costurilor cu achizițiile. În primii ani de activitate, cash flow-ul este una dintre principalele probleme cu care se confruntă orice start-up. Aceasta perioadă este ideală pentru a transforma activele nefolosite în surse de venit și asigurându-te că nu plătești inutil pentru lucruri pe care nu le folosești decât o dată în viață.

Închiriază ce nu folosești

Poate ai prins un chilipir când ai închiriat sau cumprat spațiul de birouri. Dacă acesta este prea mare pentru echipa ta la acest moment, subinchiriază locurile de birouri pe care le ai disponibile pentru un alt business sau unor freelanceri. Valabil și pentru locurile de parcare pe care le deții pentru angajații tăi.

Citește și: Tendințe 2016 – Marketingul colaborativ

Dacă ești un birou de arhitectură și ai la dispoziție toate tipurile de imprimante și plottere pntur businessul tău, dar nu le folosești în fiecare zi, atunci oferă servicii de printare și plotare pentru alte birouri de arhitectură la preturi bune pentru toți.

Ai nevoie de un serviciu doar o dată pe săptămână?

Când o companie se află în primele luni de existență un departament de marketing full time sau un om de IT full time nu sunt justificate. De aceea o variantă bună ar fi să lucrați cu freelanceri sau cu agenții care mai lucrează și cu alți clienți. Acelașii lucru este valabil și pentru graficieni sau oamenii de social media.

Fii mereu atent cât anume cheltuiești cu departamentele suport și care sunt beneficiile pe care acestea ți le aduc, în special în perioadele în care dezvoltarea businessului tău este crucială.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •