Tactici de succes în relațiile cu clienții

Tactici de succes în relațiile cu clienții

Construirea celui mai bun departament de relații cu publicul este un proces continuu, care necesită răbdare și concentrare. Elementele de mai jos oferă un început foarte bun pentru îmbunătățirea strategiei de relaționare cu clienții.

Stabilește un motto al afacerii, memorabil atât pentru angajati, cât și pentru clienți. Un crez simplu, în care oamenii să se regăsească, și care să se reflecte asupra produsului și a ceea ce oferă. De exemplu, clinica Mayo a ales să comunice “Nevoile clientului sunt pe primul loc”.

Angajează oameni care posedă atributele esențiale pentru a oferi un serviciu impecabil. Caută trăsăturile de personalitate potrivite în a avea succes la relațiile interumane și alege oameni care să își asume responsabilitățile cu interes.

Iată câteva atribute esențiale pentru echipa ta de relații cu clienții:

  • căldură sufletească;
  • empatie;
  • lucru în echipă;
  • atenție la detalii;
  • optimism.

Caută să construiești o organizație în care presiunea pozitivă din partea celorlalți este un factor important. O echipă care să te încurajeze să îți atingi obiectivul este un avantaj incredibil în drumul către succes. Acești oameni sunt cei care se comportă fără cusur cu clienții companiei și își oferă suportul în cel mai profesionist mod.

Stabilește un program de recompensare a celor mai bune practici. Pot exista acțiuni zilnice sau oricât de des este posibil. Evenimentele anuale organizate de HR pentru echipele care interacționează cu clienții nu sunt suficiente. Ideal ar fi să poți avea o întâlnire cu toată lumea la începutul turei unde să vorbiți despre reușite, probleme apărute și să poți da încurajări.

 Găsește puncte de referință și în alte industrii. Clienții tăi sunt expuși la diverse servicii, astfel pot judeca ușor calitatea și viteza de răspuns raportată la alte companii.

Oferă-le angajaților tăi acces la a construi designul activităților lor zilnice. Nu este un lucru ușor să ofer servicii de suport clienților. Ar fi inuman ca fiecare aspect al serviciului să fie creat de către management fără feedback-ul celor care l-ar implementa zi de zi.

Dezvoltă și perfecționează standardele serviciului oferit. Desigur, trebuie să angajezi consultanții potriviți, însă nu este suficient. Doar ei nu pot face ca totul să fie perfect calitativ. Oricât de cordiali și empatici ar fi, este nevoie de o infrastructură de suport compusă din sisteme, procese și proceduri.