Depresie post-concediu: Cum o tratăm

Ai amețeli, o stare de oboseală generală, disconfort muscular, insomnii? Atunci te confrunți cu o depresie post-concediu. Din fericire, există câteva activități pe care le poți face pentru a scăpa de această depresie.

53% dintre femei și 40% dintre bărbați recunosc că este un adevărat chin să se întoarcă la muncă după concediu, conform unui studiu publicat de Daily Mail. Șpecialiștii numesc dorul de vacanță din primele zile de după întoarcere ca sindrom post-concediu. Din cauza acestui sindrom, scade randamentul la locul de muncă, uneori chiar și cu 20 de puncte de IQ, Potrivit Treat Depression.

Iată ce activități ar trebui să faci, pentru a scăpa de sindromul post-concediu în mai puțin de o săptămână:

1. Înainte de a pleca în vacanță, stabilește-ți clar datele în care vei pleca și în care te vei întoarce, dar astfel încât să-ți rămână câteva zile libere între întoarcere din vacanță și revenirea la locul de muncă.

2. În primul weekend post-vacanță, fă activități cât mai interesante. Poți merge la cumpărături cu prietenii, la o petrecere sau chiar la spa. Toate te vor ajuta să faci mai ușor trecerea de la concediu la zilele de muncă.

3. Ai grijă de sănătatea ta. Sportul și o alimentație sănătoasă sunt cheile necesare pentru o stare de spirit bună. Totodată, nu încerca să ții dietă după revenirea din concediu. Restricțiile alimentare pot cauza stări negative, iar împreună cu disconfortul post-concediu, pot duce la o depresie prelungită.

4. Stai departe de proiecte mari în prima săptămână după întoarcerea la birou. Sunt foarte puțini cei care pot funcționa la turație mare imediat după concediu.

5. Somnul poate ajuta. Încearcă să adormi înainte de ora 11 (o oră de somn înainte de miezul nopții echivalează cu două ore de somn după miezul nopții) și să îți „oferi” cel puțin șapte ore de odihnă.

6. Mergi la birou cu plăcere, ca lucrurile să fie mai ușoare.

7. Fă curățenie în casă. O casă curată te ajută psihic și emoțional să faci spațiu pentru lucrurile pe care le-ai adus din concediu și să te pregătești pentru noi provocări la locul de muncă, spun cei de la Huffington Post.

8. Găsește-ți un hobby. În vacanțe ne întâlnim cu tot felul de lucruri noi – feluri de mâncare, limba, activitățile de zi cu zi. Învățarea unora dintre acestea te poate ajuta să te simți împlinit și te va ține conectat la amintirile frumoase, în timp ce îți oferă energie.

9. Impărtășește-ți experiențele. Postează pe rețelele de socializare, povestește-le prietenilor despre aventurile tale și fă recomandări de tipul „ dacă mergi în X loc, trebuie să încerci/să vizitezi…”. „Prelungirea” vacanței îți va da impresia că nu totul se termină atunci când te-ai întors acasă.

(Foto: pixabay.com)