Studiu: Cum alegem cazarea pentru vacanță?

momondo_cum aleg romanii cazarea_2017

Deși mai puțin de un sfert caută servicii de calitate, românii sunt printre cei mai atenți călători la raportul calitate-preț. Atunci când aleg cazarea pentru mult așteptata vacanță, românii țin cont mai întâi de preț, de proximitatea față de obiectivele de interes și de frumusețea împrejurimilor. Review-urile, recomandările prietenilor sau familiei și calitatea serviciilor oferite de către personal sunt mai puțin importante. Acest lucru este demonstrat de Studiul Internațional despre Călătorii inițiat de specialiștii momondo în 2017 în rândul călătorilor români.

Fie că printre primele pregătiri de vacanță includem alegerea destinației sau rezervarea zilelor libere, căutarea celui mai potrivit loc de cazare se alătură listei de priorități. Majoritatea românilor preferă hotelul ca formă de cazare, opțiune aleasă de mai mult de jumătate dintre respondenți (62%), cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani.

54% dintre români se uită mai întâi la preț

Conform studiului momondo, mai mult de jumătate dintre români (54%) se uită mai întâi la preț atunci când aleg hotelul în care doresc să se cazeze pe timpul vacanței, indiferent de categoria de vârstă. Acest factor este la fel de important pentru toți respondenții din celelalte țări participante la studiu, cu excepția celor din China, a căror prioritate este alegerea unui hotel cât mai aproape de obiectivele pe care sunt interesați să le viziteze.

„Când vine vorba de bugetul pe care sunt dispuși să îl plătească pentru o noapte la hotel, cei mai mulți români (46%) alocă între 81 și 190 de lei, iar aceștia sunt în special cei cu vârsta cuprinsă între 18 și 22 de ani. Dacă ne îndreptăm atenția către costuri mai ridicate, aici îi întâlnim în principal pe cei între 36 și 55 de ani, aproximativ un sfert dintre participanții la studiu, care sunt gata să plătească până la 270 de lei pentru o noapte la hotel”, spune Mircea Giurcă, Marketing Manager momondo România.

Odată găsit hotelul convenabil din punct de vedere al costurilor, românii țin cont de cât de aproape se află acesta față de obiectivele turistice de interes pentru ei. 41% dintre respondenți caută o amplasare cât mai centrală a hotelului, un al doilea criteriu-cheie întâlnit deopotrivă în cazul spaniolilor (50%), francezilor (41%) și italienilor (40%).

Pe locul trei în topul priorităților românilor atunci când aleg la ce hotel se cazează pe durata vacanței este cadrul în care se află acesta. Pentru 32% dintre conaționali un factor important de decizie este frumusețea zonei în care este situat hotelul. Cei care împărtășesc această viziune sunt, de asemenea, francezii (32%) și italienii (39%).