Ce se întâmplă cu creierul nostru atunci când bem cafea

În urmă cu mai bine de 1000 de ani, un păstor pe nume Kaldi descoperea cafeaua, undeva in Etiopia. Cam de atunci, efectele cafelei au fost îndelung dezbătute. Cei de la spring.org.uk au adunat câteva dintre cele mai interesante informații despre cafea și substanța pe care o conține, cafeină, demitizând, astfel și o serie de idei legate de acest preparat.

1. Cafeina nu ne face insomniaci

În cantități mici, cafeina nu provoacă insomnia. Totuși, dacă ajungem să bem, de exemplu, la miezul nopții, un espresso dublu, există riscul ca somnul să ne fie afectat.

2. Cafeina este bună atunci când vrei să te odihnești

Studiile arată că atunci când ești foarte obosit și vrei să tragi un pui de somn, o cană de cafea ar putea fi chiar de folos. Pauza de somn cu un pic de cafea ne poate ajuta să ne odihnim, spun specialiștii.

3. Cafeaua ne poate ajuta să ne concentrăm

Este o afirmație adevărată, dar și falsă. Într-adevăr, cafeaua ne permite să fim mai alerți, mai vigilenți în momentul în care trebuie să îndeplinim niște sarcini de rutină

Când vine vorba de învățat, de memorat, studiile nu au un rezultat exact. Pentru unii, cafeaua este benefică, pentru alții, dimpotrivă, le poate fi dăunătoare.

4. Două căni de cafea sunt suficiente

De la cinci căni incolo, deja, cafeaua nu mai este sănătoasă. Până în 200-300 de mg, cafeina ne poate ajuta să fim mai atenți, să ne simțim mai odihniți. De la 500 de mg deja se resimt efectele negative.

În acest sens, expertii spun că și factorii genetici au o influență asupra consumului de cafea. Dacă părinții noștri pot bea un expresso triplu, fără grijă, cel mai probabil putem să facem și noi același lucru.

5. Cafeaua ajută la eliminarea durerii

Studii arată că pentru a scăpa de unele dureri, cafeaua este utilă. De exemplu, dacă ai o durere de cap, un pic de cafea cu un paracetamol luat, te pot ajuta.

6. Cafeina acutizează simțurile

Anumite studii arată faptul că o cană de cafea ne poate ajuta să distingem mai bine culorile, dar și să ignorăm factorii exteriori care ar putea să ne distragă de la ceea ce avem de făcut.

Dincolo de beneficii, specialiștii ne recomandă să nu depășim o limită de o cană, maxim două de cafea cât să ne dea mai multă energie într-o zi.