4 costuri de business de care poți scăpa rapid

Studiu: 65% dintre companii nu au aplicat masuri de reducere a costurilor

Reducerea costurilor va ajuta întotdeauna la bunul mers al previziunilor financiare. Unele cheltuieli pot părea ca fiind fixe, dar într-o companie de dimensiuni mai mici, se poate discuta despre o flexibilitate crescută. 

Reducerea costurilor legate de angajați

Soluția poate veni din colaborarea cu freelanceri. Outsourcing-ul forței de muncă este un trend în creștere pentru companiile mici, chiar și mari, care ori nu au buget pentru salarii full-time sau au proiecte punctuale ce nu ar justifica angajări. Un alt beneficiu poate veni sub forma creșterii eficienței pentru că permite o mai mare flexibilitate în a începe proiecte mai rapid.

Serviciile de freelancing vin atât din străinătate cât și local. Poți lansa apelul de recrutare pe diverse hub-uri dedicate sau în rețelele de specialiști din România.

Reducerea costurilor legate de spațiu

Soluția: hub-uri, spații colaborative. Pentru a evita cheltuieli mari și poate nu atât de necesare, există opțiunea de a face parte din lumea prietenoasă a unui hub din orașul în care se desfășoară activitatea companiei. Oferta devine din ce în ce mai variată și poate fi o cale de a îmbunătăți legăturile dintre coechipieri, aceștia fiind expuși la un mediu de lucru prietenos, plin de oportunități de networking sau de evenimente interesante.

Reducerea costurilor tehnologice

Soluția vine de la folosirea tehnologiei cloud, care este o oportunitate de a reduce costurile de IT, de a îmbunătăți gama și flexibilitatea serviciilor. Soluțiile cloud pot fi folosite pentru a elimina nevoia unui server în birou, updatarea sistemelor de software și securitate sau menținerea unui back-up al datelor.

Reducerea costurilor legate de marketing

Soluția poate fi folosirea canalelor de social media și implementarea unei strategii de SEO. Deși promovarea business-ului este esențială și implică un buget generos, în condiții dificile există totuși instrumente utile. Atenția se îndreaptă către ce poate oferi marketing-ul online. Eficiența din punct de vedere cost se observă în folosirea optimizărilor SEO și a canalelor de social media la adevăratul lor potențial. Costurile pentru promovare online sunt comparativ mai mici față de cele pentru print sau afișaj stradal. Însă, pentru a nu pierde timp cu greșeli inutile, poate fi o decizie bună în a angaja o agenție sau un freelancer expert în acest domeniu.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •