Andrei Becher, Manager NEXT Escape: Tinerii află de business-urile noi pentru că sunt mai activi în social media

Despre ”jocurile reale de evadare” auzim tot mai des, cu precădere în ultimul an, când business-urile de ”real escape room” și-au făcut apariția și în România.

Aceste jocuri de echipă, în care membrii sunt închiși într-o cameră și nevoiți să comunice pentru a reuși să găsească cheia sau codul pentru deschiderea ușii, i-au atras pe antreprenorii noștri ca un magnet, care au văzut în acest joc o oportunitate de business. Motivul pare a fi ”dependența” pe care o creează – cei ce participă la ”real escape room” își doresc să experimenteze și distracția promisă de alte camere.

Citește și De ce să folosim social media? Ce spun companiile

Pentru a avea o imagine asupra afacerilor de escape-room pe piața românească, Manager Express a discutat cu Andrei Becher, Manager NEXT Escape.

Cum sunt receptate afacerile de escape-room de către clienții români?

Ideea de escape-room este una relativ nouă pe piața din România, dar este în continua dezvoltare. Noi, românii, am fost întotdeauna deschiși la nou, iar escape room-urile nu fac excepție. Nu toți oamenii știu ce presupune acest joc, iar explicarea lui celor care nu știu despre el e întotdeauna o sarcină dificilă. Ideea că cineva dorește să fie încuiat într-o cameră de bună voie sună puțin ciudat pentru cei care nu au încercat acest tip de joc.

Care e vârsta medie a celor care participă la astfel de jocuri? Sunt mulți tineri sau dimpotrivă?

În general, tinerii sunt mai receptivi în ceea ce privește ideea de a deveni personaj principal în experiența oferită de escape room-uri, cei mai multi participanți fiind în intervalul 18-35 de ani, dar sunt și foarte multe persoane trecute de 35 de ani. Eu cred că motivul este faptul că tinerii sunt mai activi pe rețelele de socializare și află mult mai repede de astfel de activități noi.

Citește și Escape Room – Cum se comportă angajații într-un altfel de team-building

Mai putem discuta și de aspectul recomandării – cei care merg la escape room pot recomanda experiența și apropiaților. Iar dacă oamenii sunt dornici de distracție, o pot face la orice vârstă. Eu, de exemplu, i-am luat pe părinții mei la escape room și, la nici două minute de la ieșirea din sala de joc, m-au întrebat când mai repetăm experiența.

Cât de mult contează programul unui business de escape-room? 

Este important să poți acomoda toate categoriile de clienți. În timp ce anumite persoane sunt la job și nu ar avea timp să vină la Escape Room înainte de ora 18:00, alte categorii, precum elevii și studenții, pot prefera să meargă în jurul prânzului sau după-amiază, pentru a se relaxa după o zi de școală facultate.

Ce investiție presupune un astfel de business?

Sunt numeroși factori ce ar putea să influențeze nivelul investiției. Dacă se decide să se deschidă un escape room în sistem franciză, costurile sunt mai mari, volumul de muncă fiind mai mic. Eu am preferat să fac totul singur, cât mai autentic, așa că am avut costuri mai scăzute, în jur de 8.000 de euro, din care cea mai mare parte a mers către decorul camerei și alte detalii menite să crească nivelul de imersiune și autenticitate, de la iluminare, la muzică. Am considerat că tema Legendei lui Dracula este una foarte bine venită, atât pentru români, cât și pentru turiștii străini. Mai multe despre NEXT Escape puteți afla AICI.

(Foto: mint.com.my)