35% dintre angajați consideră că pot lua informații confidențiale, la plecarea din companie

35% dintre angajati considera ca pot lua informatii confidentiale, la plecarea din companie

Atunci când părăsesc organizația, foștii angajați ar putea să vă expună afacerea la risc. Acest lucru este posibil având în vedere că circa 35% dintre angajați spun că este un lucru normal să ia cu ei informații despre companie, atunci când pleacă.

Revelația uimitoare vine de la un studiu realizat de către Dimensional Research, la cererea companiei Dell Data Security. Astfel, au fost chestionați 2.608 angajați, din opt țări. Cercetarea a oferit și alte câteva informații interesante.

Riscurile de a nu proteja informațiile confidențiale

Datele companiei sunt supuse la un risc major

Deși angajații nu sunt rău intenționați, studiul a constatat că 72% dintre aceștia sunt dispuși să împărtășească informații confidențiale sau reglementate de către companie, în anumite circumstanțe. Cele mai des menționate situații sunt cele în care angajații sunt îndrumați spre aceste acțiuni de către conducere (43%), iar 37% împărtășesc informațiile cu o persoană autorizată să le primească.

Totuși, în majoritatea cazurilor, angajații sunt cei care decid cu privire la schimbul de informații. Din acest motiv, adesea ei cad pradă infractorilor cibernetici, care se dau drept parteneri de încredere.

Datele arată că mai mult de unul din trei angajați (36%) va deschide frecvent e-mailuri de la expeditori necunoscuți, fiind în timpul serviciului. Acest lucru îi face extrem de vulnerabili la atacuri cibernetice, care permit infractorilor să acceseze fișiere neautorizate.

Operațiunile nesigure expun datele la pericole

Este alarmantă frecvența cu care angajații efectuează practici fără să se protejeze, ceea ce crește riscurile de furturi de date.

De exemplu, 45% dintre angajați recunosc că se implică în activități nesigure pe parcursul întregii zile de muncă. Acestea includ utilizarea conturilor personale de e-mail pentru muncă (49%), conectarea la rețele Wi-Fi publice, pentru a accesa informațiile confidențiale (46%) și pierderea unui dispozitiv eliberat de companie (17%).

V-ați luat suficiente măsuri de precauție pentru protejarea datelor?

Foștii angajați care au compromis datele confidențiale ale angajatorilor nu sunt un fenomen rar. Recent, Uber și Facebook au fost acționați în judecată pe motiv că directori ai unor filiale ar fi furat secrete comerciale, atunci când au părăsit companiile anterioare.

Așadar, din perspectiva unor antreprenori, este deosebit de important să faceți pașii necesari pentru a vă proteja datele companiei. Primul și cel mai important pas este să aveți niște politici bine stabilite. Apoi, trebuie să faceți cunoscute aceste politici, prin educarea angajaților.

O politică de securitate a datelor vă poate ajuta să evitați complicațiile ulterioare.

FOTO: HypnoArt/ pixabay.com

  •  
  •  
  •  
  •  
  •