Ce caută românii pe Internet înainte de cea mai importantă sărbătoare a creștinismului

Agenţia de marketing online Today’s prezintă o analiză despre ce caută românii pe Internet înainte de Paşte, cea mai importantă sărbătoare a creștinismului. Rezultatele arată o scădere a căutărilor generale despre această sărbătoare, dar este constant interesul pentru cadouri.

Astfel, în luna martie, Today’s a observat o scădere a interesului pe online în preajma Paștelui catolic, înregistrându-se în 2016 aproape un sfert de milion de căutări despre această sărbătoare. În 2015, însă, au fost de aproape două ori mai multe. Spre comparație, Paştele ortodox a înregistrat în aceeaşi perioadă de anul acesta peste jumătate de milion de căutări, dar în creștere în comparație cu anul trecut. Înainte de cele două sărbători mai există însă și Floriile, iar în cazul acestui eveniment în 2016 de șase ori mai puțini oameni au fost interesați să se informeze prin intermediul Internetului. 

În cazul cadourilor, contrar tendințelor prezentate mai sus, volumele de căutări rămân aproape la fel de mari: în aprilie 2015 au fost contorizate aproape 100.000, iar în martie anul curent diferența a fost doar de câteva mii în minus. De asemenea, în această perioadă cresc căutările pentru „cosuri cadou“, „cosuri cadou de paste“, „jucarii“, „haine de copii“ și românii se preocupă de sejururi și oferte turistice în țară sau în străinătate.

Citeşte şi Ce căutări fac românii pe Internet de 8 martie

Desigur, românii caută inspiraţie și pentru mesajele de Paşte şi de „la mulţi ani“. Analiza Today’s relevă că sunt câteva zeci de mii de căutări pentru prima categorie şi aproape un sfert de milion pentru cea de-a doua. Today’s arată că volumele de căutări pentru mesaje cu urări se păstrează mari, indiferent de sărbătoare, fie că e Paşte sau Crăciun, fie că este oricare altă sărbătoare religioasă. 

În final, mai trebuie menționat că această sărbătoare a primăverii influenţează şi căutările despre filme. Astfel, cele despre Isus din Nazaret rămân populare şi în 2016, însă cu volume mai mici de căutări. Anul acesta, de cinci ori mai puțini oameni au dorit informații prin Google despre aceste producții. Similar, filmul „Săptămâna Patimilor“ a stârnit un interes de patru ori mai scăzut decât în anul precedent.  Schimbarea ar putea surveni pe fondul migrării către alte tipuri de conținut, atât consum video pe mobil, cât și streaming prin platforme dedicate.