Doar un sfert dintre companiile care au avut profit au susținut sectorul non-profit folosind „facilitatea fiscală 20%”

Legea Sponsorizarii - Doar un sfert dintre companiile care au avut profit au susținut sectorul non-profit folosind „facilitatea fiscală 20%”

Te-ai gândit vreodată cum ar arăta lumea dacă toate lucrurile ar fi făcute pe jumătate? Dar pe un sfert? În baza Legii Sponsorizării și a Codului Fiscal, societățile comerciale ar fi putut să direcționeze, în anul 2015, peste 375 de milioane de euro către sectorul neguvernamental. În realitate, doar 23% dintre companiile care au plătit impozit pe profit au folosit această facilitate fiscală, deși nu implică nici un cost pentru contribuabili. Chiar dacă suma totală direcționată a crescut cu 26% față de anul precedent, ea reprezintă doar 42% din suma totală care putea să ajungă la sectorul neguvernamental.

Pe baza unor cifre oferite în exclusivitate de ANAF, Fundația HOSPICE Casa Speranței, EY România și Asociația pentru Relații Comunitare au prezentat în cadrul conferinței organizate miercuri, 9 noiembrie, date concrete cu privire la felul în care a fost folosită în România „facilitatea fiscală 20%”.

„Potrivit datelor furnizate de ANAF, în 2015, 150.541 de societăți comerciale au realizat profit în România. Dacă toate acestea ar fi direcţionat către sectorul non-profit suma maximă prevăzută de lege, peste 375 de milioane de euro ar fi putut susține domenii cheie precum sănătatea, mediul și educația. Totuși, doar 34.811 dintre aceste companii, reprezentând 23% din total, au înregistrat cheltuieli de sponsorizare, mecenat sau cu burse private, suma totală direcționată către ONG-uri fiind de aproape 157 de milioane de euro ”, a precizat Laszlo Bodor – Director de Fundraising și Comunicare al HOSPICE Casa Speranței.

Procentul firmelor care folosesc facilitatea fiscală este încă foarte mic, însă indicatorii sunt în creștere față de anul precedent:

Sponsorizările sunt mai avantajoase din 2016: A fost majorată limita minimă de la 0,3 la 0,5%

Tot în cadrul conferinței, Mihaela Vasilescu – Tax Manager EY Romania – a anunțat că anul 2016 a venit cu o noutate importantă. Mai exact, în loc de 0,3%, firmele pot să scadă din impozitul pe profit sumele acordate ca sponsorizări în limita a 0,5% din cifra de afaceri. Această schimbare are un impact pozitiv asupra sumelor ce pot fi direcționate către mediul neguvernamental.