E bine să ridicați prețurile în vreme de COVID-19?

E bine sa ridicati preturile in vreme de COVID-19?

Pandemia COVID-19 a schimbat modul în care activează întreprinderile în multe feluri. Pentru a satisface unele dintre aceste nevoi în schimbare, proprietarii de întreprinderi mici au răspuns prin investirea în scuturi de protecție, măști și mesaje de distanțare socială și dezinfectanți. Cu toate acestea, chiar și cu aceste cheltuieli adăugate, doar o mână de proprietari de afaceri transmit costurile clienților sub forma unor prețuri mai mari. Mulți se tem că ar putea pierde și mai mult dacă o fac.

Cu toate acestea, există o mică minoritate care blochează această tendință, abordând taxele pentru coronavirus – și lăsând alți proprietari de afaceri să se întrebe dacă ar trebui să se alăture.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

„Există o mulțime de motive pentru a crește prețurile”, a declarat pentru business.com Karin Hurt, cofondator al companiei de consultanță în afaceri și formare în leadership Let’s Grow Leaders. „Într-adevăr depinde de motivul pentru care ați făcut-o. Dacă vindeți produsul de dezinfectare pentru mâini și vedeți o oportunitate în asta, este diferit. Clienții își vor aminti cum ați acționat în timpul pandemiei”.

Este ilegală mărirea prețurilor în timpul unei crize?

Creșterea prețurilor în timpul unei crize naționale nu este ilegală în sine, dar să faci speculă este. Este adevărat în timpul pandemiei sau al oricărui alt dezastru natural.

Dacă consumatorii sunt nevoiți să se grăbească să obțină necesități precum apă, hârtie igienică, măști de față și consumabile medicale, iar o afacere crește semnificativ prețurile ca răspuns, aceasta este speculă. Încălcarea se încadrează în practicile comerciale neloiale sau înșelătoare. O companie găsită vinovată de așa ceva se va confrunta de obicei cu sancțiuni civile și penale – chiar și cu închisoarea dacă acțiunile sunt scandaloase.

Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat

În august, procurorul general din New York, Letitia James, a intentat un proces împotriva Hillandale Farms, un mare producător și distribuitor de ouă, pentru creșterea ilegală a prețurilor pe fondul pandemiei. Procesul lui James susține că Hillandale a câștigat 4 milioane de dolari în timpul pandemiei prin creșterea ilegală a prețurilor.

În ciuda riscului legal, specula a fost ceva obișnuit pe fondul pandemiei. Luați statul Michigan ca exemplu: în mai, procurorul general din Michigan, Dana Nessel, a declarat că biroul său a primit peste 4.200 de plângeri cu privire la această practică în primele câteva luni ale pandemiei.

În afara speculei, este perfect legal să creșteți prețurile. Cu toate acestea, este nevoie de o oarecare finețe pentru a o face fără a înstrăina clienții existenți și a îi îndepărta pe cei potențiali.

Cum creșteți prețurile în timpul COVID-19 fără a pierde clienți?

Există o mulțime de motive întemeiate pentru ca proprietarii de afaceri să mărească prețurile, cu sau fără o pandemie, dar este vorba despre execuție. Faceți un pas greșit și puteți pierde clienții pentru totdeauna. Faceți-o corect și puteți crește loialitatea.

Înainte de a face o mișcare, luați în considerare acestemoduri de a crește prețurile în timpul COVID-19 fără a pierde clienți.

1. Luați în considerare motivația dvs. pentru creșterea prețurilor.

Creșterea prețurilor este un curs normal al afacerilor, dar dacă o faceți din motive greșite, orice creștere a prețurilor vă poate da înapoi. De aceea, este important să vă stabiliți motivația pentru creșterea prețurilor. A face acest lucru doar pentru a fi oportunist nu este un motiv suficient de bun, dar are perfect sens dacă este ca răspuns la concurenți care o fac sau o creștere a costurilor lanțului de aprovizionare.

2. Uitați-vă la ceea ce fac concurenții dvs.

Fie că vă gândiți la creșterea prețurilor în timpul unei pandemii sau în perioade normale, trebuie să vă angajați în cercetări de piață înainte de a face o mișcare. Aceasta înseamnă să evaluați dacă clienții ar putea suporta o creștere a prețurilor, care este prețul normal în industria dvs. și ce fac concurenții dvs. Ultimul lucru pe care vreți să-l faceți este să măriți prețurile în timp ce toți rivalii le scad.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

„Trebuie să vă gândiți la afacerea dvs. și la cum arată situația dvs. cu privire la venituri”, a spus Ames. „Dacă o faceți din motive corecte din perspectiva afacerii, este întotdeauna mai bine.”

3. Asigurați-vă că clienții dvs. își pot permite creșterea prețului.

Întreprinderile mici nu sunt singurele care suferă în timpul pandemiei. La fel și clienții lor, motiv pentru care creșterea prețurilor acum poate fi periculoasă.

Dacă veți crește prea mult prețurile, este posibil să pierdeți unii clienți pentru totdeauna. Chiar și o ușoară creștere a sumei pe care o percepeți poate îndepărta clienții cu dificultăți financiare. Înainte de a institui o creștere a prețului, acordați-vă timp pentru a vorbi cu clienții dvs. S-ar putea să aflați că este mai bine să arătați compasiune și să suportați costurile până mai târziu.

Sursa foto: Unsplash

 

  • 2
  •  
  •  
  •  
  •