5 obiceiuri de evitat pe LinkedIn

LinkedIn Sursa: forbes.com

Cu siguranță LinkedIn-ul nu este la fel de amuzant precum Facebook-ul și orice acțiune întreprinsă aici are nevoie de multă atenție. Și nici nu ar trebui să fie un mediu de relaxare pentru că profilul de LinkedIn este de fapt noua ta carte de vizită și cel mai simplu mod de a fi verificat de un potențial angajator.

Ce va afla un om de HR dacă îți vizitează profilul? O poză nepotrivită? Informație veche? Nicio recomandare? Prima impresie contează enorm, așa că a sosit momentul pentru o ”renovare” a profilului de LinkedIn urmărind evitarea unor greșeli importante.

1. Nu mai folosi imagini nepotrivite pe LinkedIn

Cu riscul de a ne repeta, LinkedIn nu este Facebook sau Instagram. O fotografie decupată, pixelată, cu prea mult machiaj în cazul doamnelor, cu încă o persoană alături sunt primele pe care ar trebui să le scoateți din calcul. Oricât de plictisitor pare, poza tip buletin încă este recomandată.

2. Nu uita să îți actualizezi informația de pe profil

Dacă un potențial client sau angajator te caută pe LinkedIn și vede un profil sărac în informații și care nu corespunde cu realitatea pe care o cunoaște, își va pune întrebări. Dacă ai demisionat dintr-o companie, fă un update, dacă ești în căutare de job sau de muncă de voluntariat, bifează opțiunile pe pagină, dacă ai încheiat proiecte adiacente, menționează-le și specifică perioada exactă.

3. Postează articole și distribuie informație relevantă

NewsFeed-ul de LinkedIn, alături de Pulse sunt locuri în care profesioniștii din domenii diferite se întâlnesc pentru a discuta, pentru a se informa și pentru a analiza comportamentul unui viitor angajat, în cazul oamenilor de HR. Nu postați informații personale aici pentru că nu își au locul.

4. Nu fi narcisist

Ai fost până acum la o petrecere la care unul dintre oaspeți nu vorbea decât despre el însuși? Nu fi acea persoană. Foarte mulți oameni postează pe LinkedIn doar lucruri legate de ei, de compania lor și de succesul lor în business. Contribuie la dezvoltarea platformei, distribuie linkuri către articole și studii utile. Nu fi o reclamă permanentă.

5. Nu mai neglija LinkedIn-ul.

LinkedIn nu este doar pentru a te angaja sau a angaja alți oameni. Este o rețea de comunicare de pe urma căreia poți avea foarte multe beneficii. Cu o activitate constantă și relevantă poți să te poziționezi ca un specialist în domeniul tău și îți poți construi un brand personal. A sosit momentul să folosim această rețea pentru tot ceea ce oferă.