O treime dintre angajații din mediul urban au simțit că angajatorul s-a apropiat de ei în perioada pandemiei

O treime dintre angajatii din mediul urban au simtit ca angajatorul s-a apropiat de ei in perioada pandemiei

O treime (34%) dintre angajații din mediul urban din România au remarcat îmbunătățiri ale comportamentului angajatorului în perioada pandemiei, arată un studiu realizat de către compania de cercetare de piață iSense Solutions, folosind o metodologie mixtă, calitativ-cantitativ, cercetarea cantitativă fiind reprezentativă urban. Studiul relevă faptul că schimbările în modul de lucru aduse de pandemie au avut un impact și în dinamica relațiilor între angajatori și angajați. 

O treime dintre angajații din mediul urban au simțit că angajatorul s-a apropiat de ei în perioada pandemiei

Printre lucrurile bune observate de către angajați se numără soluțiile eficient implementate astfel încât activitatea angajaților să nu aibă de suferit, o mai mare apropiere a angajatorului față de ei și o mai bună înțelegere a nevoilor angajaților.

Citește și: Generația Z consideră că beneficiile sunt mai importante decât salariul

Pe de altă parte, 19% dintre angajați au simțit că angajatorul și-a schimbat comportamentul într-un mod negativ în pandemie, fiind mai sever cu angajații, mai puțin implicat în relația cu aceștia și implementând soluții în defavoarea angajaților. Pentru 47% dintre angajații din mediul urban, relația cu angajatorul a rămas la fel ca înaintea pandemiei.

Pentru aproape o treime (28%) dintre angajații din mediul urban din țara noastră, impactul pandemiei asupra situației profesionale și a beneficiilor obținute a fost unul negativ (salariul și beneficiile au scăzut, au fost în șomaj tehnic, au fost concediați). În acelasi timp, 65% dintre angajați afirmă că lucrurile au rămas la fel ca inainte de apariția pandemiei, în timp ce 7% au o situație profesională mai bună acum.

Discuțiile în profunzime cu angajații participanți la studiul din comunitatea de cercetare calitativă online „iSense Modern Consumers” au relevat că starea dominantă a acestora la începuturile pandemiei era caracterizată de nesiguranță, instabilitate, teamă și stres. Cu toate acestea, aceștia au putut aprecia faptul că restricțiile pentru limitarea răspândirii Covid-19 au reprezentat un prilej foarte bun pentru  implementarea activității profesionale de acasă, aducându-le o serie de beneficii atât lor (economie de timp, protejare prin minimizarea expunerii fizice în afara casei), cât și angajatorilor. Angajatorii au fost apreciați pentru spiritul civic și grija față de siguranța echipelor lor de care au dat dovadă implementând lucrul de acasă.

  • 2
  •  
  •  
  •  
  •